Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Podczas webinarium zastanawialiśmy się, jakie są podstawowe zasady przy prowadzeniu zajęć metodą webquestu, jakie narzędzia TIK są przydatne w pracy tą metodą oraz jak skonstruować webquest.
W trakcie webinarium nasza ekspertka opowiedziała o nadzorze pedagogicznym jako narzędziu wspierającym nauczycieli we włączaniu TIK do aktywizujących metod pracy (formy, organizacja, jak przezwyciężać trudności z nim związane) a także o metodach...
Zapraszamy dyrektorów szkół, a także zainteresowanych nauczycieli do obejrzenia nagrania webinarium „Planowanie krok po kroku lekcji wykorzystującej TIK”, które odbyło się 18.09.2023 r. w ramach projektu „Lekcja:Enter”.
Zapraszamy nauczycieli i nauczycielki do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Smartfon ENTER. Edukacja mobilna”, które odbyło się w 24.03.2021 r. dla nauczycieli - uczestników projektu „Lekcja:Enter”.
Zapraszamy na webinarium pt. „Jak mogę wykorzystać mikrokontrolery na lekcji nie będąc nauczycielem/ nauczycielką informatyki?”, które odbyło się 25.05.2022 r. dla nauczycieli – uczestników projektu „Lekcja:Enter”.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Video ENTER. Jak łatwo przygotować krótki film, z którego mogą skorzystać (nie tylko) uczniowie?”, które odbyło się 22.09.2022 r. dla nauczycieli-uczestników projektu „Lekcja:Enter”.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Jak wykorzystać TIK na lekcji?”, które stanowiło element szkolenia nauczycieli w ramach projektu „Lekcja:Enter”.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Trzy lata po lockdown. Wykorzystanie TIK przez nauczycieli i uczniów - refleksje i wyzwania”, które odbyło się 26.10.2023 r.
Zapraszamy dyrektorów szkół, a także zainteresowanych nauczycieli uczestniczących w szkoleniach w ramach projektu „Lekcja:Enter” do obejrzenia nagrania webinarium „Edukacja zdalna a edukacja hybrydowa: jak je organizować w szkole, w tym w świetle...
Zapraszamy dyrektorów szkół, a także zainteresowanych nauczycieli i trenerów regionalnych i lokalnych do obejrzenia nagrania webinarium „Zastosowania technologii w edukacji, czyli o modelu SAMR – inspiracje”, które odbyło się 28.08.2023 r.
Zapraszamy nauczycieli uczestniczących w projekcie „Lekcja:Enter” do obejrzenia nagrania webinarium pt. "Luźne" lekcje z wykorzystaniem TIK (nie tylko na koniec roku szkolnego).
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami, które były pokazywane podczas seminarium "Dalej niż zdalne. Edukacja z TIK po pandemii".
Wykorzystanie Moodle skutecznie pomogło nam przetrwać okres obowiązkowego nauczania zdalnego bez obniżenia poziomu nauczania oraz wciąż pomaga nam w digitalizacji i usprawnieniu procesu dydaktycznego.
TIK to dla nas szereg możliwości poznania nowych narzędzi współpracy międzynarodowej, lepsze współdziałanie nauczycieli i nauczycielek, wspólne usprawnianie procesu dydaktycznego, znajdowanie nowych rozwiązań i podążanie za nowoczesnym, aktywizującym...
Zapraszamy dyrektorów szkół oraz nauczycieli do obejrzenia nagrania webinarium "10 kroków do aktywnej szkoły z TIK”, które odbyło się 6 września 2022 r.
Zastanawialiśmy się, w jaki sposób pokazać Wam jak mogą wyglądać lekcje z wykorzystaniem nowych technologii i metod angażujących uczniów. Zobaczcie, jak może wyglądać taka lekcja.
Nauczyciele Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kazimierzu Biskupim angażują uczniów i uczennice do udziału w projektach dotyczących edukacji regionalnej i patriotycznej, wykorzystując do tego celu narzędzia TIK.
Projekt „Szkoła nowych możliwości” polegający na kompleksowym wdrożeniu TIK w placówce w Płocicznie-Tartak, odpowiedział na potrzeby nauczycieli i nauczycielek innych przedmiotów niż informatyczne w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu.
Opisywana praktyka to interdyscyplinarny, multimedialny, międzyszkolny, i międzypokoleniowy projekt uczniowski realizowany w ramach współpracy ogólnopolskiej sieci szkół Deutsch PLUS+.
Stworzona przez uczniów aplikacja internetowa służy do informowania o czasie przerw i lekcji. Projekt organizacji systemu dzwonków w szkole zaczął funkcjonować w 2019 roku. Jak dotąd działa on wyłącznie w świdnickiej „piątce”.
W 2020 roku grupa uczniów rozpoczęła swoją „TIK-ową” podróż. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że uczniowie są „wyjątkowi” i mają „dodatkowe moce – spektrum autyzmu”. Świetnie też radzą sobie z technologiami i nie boją się wyzwań. Co...
Istnieje wiele możliwości rozpoczęcia pracy metodą “odwróconej lekcji”, czasem nazywaną też “odwróconą klasą”. Nauczyciel/nauczycielka znający możliwości i potrzeby swoich uczniów łatwiej wybierze sposób odwracania procesu edukacyjnego.
Niemal każde dziecko ma swój smartfon. Może zapomnieć do szkoły długopisu, ale na pewno nie zapomni komórki, a my nauczyciele możemy zrobić z tego użytek.
Tworzenie e-portfolio to świetna metoda dydaktyczna, która pozwala uczniom porządkować i przedstawiać ich działania, umiejętności i kompetencje.
Zastanówmy się, co zrobić, żeby zadanie domowe nie było nudne, a uczniowie odrabiali je z przyjemnością i zaangażowaniem? Możliwości są nieograniczone.
Aby interakcje uczniów w klasie były płynne, a nauczyciele mogli łatwiej organizować aktywności na lekcjach, warto sięgnąć po narzędzia usprawniające pracę.
Przekazanie informacji poprzez obraz, dodatkowo wsparty dźwiękiem, może skuteczniej oddziaływać na odbiorców naszego komunikatu.
Współczesny nauczyciel i nauczycielka, korzystając z internetu nieustannie rozszerza swoje własne, cyfrowe repozytorium. Warto znać narzędzia TIK, które pozwolą w łatwy sposób zapanować nam nad tym zbiorem.
Aby podsumowanie materiału z lekcji, działu, czy nawet całego roku nauki było skuteczne, wszyscy uczniowie powinni posiadać dostęp do tych samych zasobów.
Jak regularnie monitorować przyrost wiedzy i postępy swoich uczniów wykorzystując technologie informacyjno-komunikacyjne? Konkretne narzędzia TIK pozwalają zrobić to w przystępny i prosty sposób.
Utrwalanie materiału to bardzo ważny moment w procesie nabywania nowych umiejętności. Metody stosowane podczas takich lekcji powinny być starannie dobierane, a podsumowanie powinno być lekkie i angażujące - jednak na temat.
Nagranie webinarium pt. „Edukacja hybrydowa – metody i narzędzia. Wyzwania na nowy rok szkolny”, które prowadził Tomasz Tokarz.
Przystąpiliśmy do społeczności szkół, które są zaangażowane w transformację cyfrową edukacji, ponieważ chcieliśmy stać się szkołą wyróżniającą się innowacyjnymi metodami nauczania oraz uczenia się.
Wykorzystując TIK na lekcjach zdecydowanie zwiększamy aktywność uczniów, a jednocześnie jako nauczyciele podnosimy swoje kompetencje informatyczne. Narzędzia TIK dają szansę na różnorodność i atrakcyjność zajęć - szczególnie zajęć on-line.
Aby dobrze zaplanować i ukierunkować działania, w szkole przeprowadzono diagnozę dotychczasowej znajomości nowych technologii oraz dokonano rozpoznania wiedzy i umiejętności samych zainteresowanych, czyli nauczycieli, uczniów i rodziców.