Istnieje wiele możliwości rozpoczęcia pracy metodą “odwróconej lekcji”, czasem nazywaną też “odwróconą klasą”. Nauczyciel/nauczycielka znający możliwości i potrzeby swoich uczniów łatwiej wybierze sposób odwracania procesu edukacyjnego.
Natychmiastowa komunikacja to w dzisiejszych czasach podstawa. Internetowe komunikatory zastępują maile, telefony, SMS-y.
Niemal każde dziecko ma swój smartfon. Może zapomnieć do szkoły długopisu, ale na pewno nie zapomni komórki, a my nauczyciele możemy zrobić z tego użytek.
Tworzenie e-portfolio to świetna metoda dydaktyczna, która pozwala uczniom porządkować i przedstawiać ich działania, umiejętności i kompetencje.
Zastanówmy się, co zrobić, żeby zadanie domowe nie było nudne, a uczniowie odrabiali je z przyjemnością i zaangażowaniem? Możliwości są nieograniczone.
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań chmurowych, w których można tworzyć i przechowywać zasoby takie jak poczta elektroniczna, muzyka, zdjęcia, kalendarze, dokumenty.
Aby interakcje uczniów w klasie były płynne, a nauczyciele mogli łatwiej organizować aktywności na lekcjach, warto sięgnąć po narzędzia usprawniające pracę.
Przekazanie informacji poprzez obraz, dodatkowo wsparty dźwiękiem, może skuteczniej oddziaływać na odbiorców naszego komunikatu.
Canva, Pixlr, Kizoa to narzędzia, dzięki którym stworzysz estetyczne materiały graficzne oraz dokonasz szybkiej obróbki zdjęć.
Współczesny nauczyciel i nauczycielka, korzystając z internetu nieustannie rozszerza swoje własne, cyfrowe repozytorium. Warto znać narzędzia TIK, które pozwolą w łatwy sposób zapanować nam nad tym zbiorem.
Aby podsumowanie materiału z lekcji, działu, czy nawet całego roku nauki było skuteczne, wszyscy uczniowie powinni posiadać dostęp do tych samych zasobów.
Jak regularnie monitorować przyrost wiedzy i postępy swoich uczniów wykorzystując technologie informacyjno-komunikacyjne? Konkretne narzędzia TIK pozwalają zrobić to w przystępny i prosty sposób.
Utrwalanie materiału to bardzo ważny moment w procesie nabywania nowych umiejętności. Metody stosowane podczas takich lekcji powinny być starannie dobierane, a podsumowanie powinno być lekkie i angażujące - jednak na temat.
Organizowanie pracy szkoły i dbanie o jakość procesów edukacyjnych to jedno z najważniejszych zadań dyrektora/dyrektorki szkoły. Ze względu na sytuację związaną z pandemią koronawirusa kadra zarządzająca szkół stanęła przed ogromnym wyzwaniem...