Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.
Media społecznościowe mogą stać się Twoim środowiskiem wspierającym. Od tego, kogo obserwujesz na Facebooku lub Twitterze (obecnie X), zależy, jakie wiadomości, tematy i inspiracje pokazują się na Twojej tablicy.
Każdy ma swój sposób notowania. Wokół nas jest tysiące informacji do zapamiętania. Technologia informacyjno-komunikacyjna otworzy przed Tobą zupełnie nowe możliwości.
Dzisiaj nie sposób wyobrazić sobie pracy bez wykorzystania narzędzi TIK, gdy działamy projektowo z uczniami, kolegami, współpracownikami.
Mentimeter, AnswerGarden, Formularze Google to narzędzia, które pozwolą każdemu nauczycielowi/każdej nauczycielce w prosty i ciekawy sposób zebrać informacje od uczniów.
Prezentacje Google to jedno z narzędzi pakietu biurowego Google, z którego możemy korzystać zarówno na komputerach jak i innych urządzeniach, np. smartfonach.
Genially, Canva, Witryny Google to narzędzia dzięki którym zarówno Ty, jak i Twoi uczniowie możecie wspólnie opracować informacje tak, aby przygotować świetną prezentację.
Doświadczenia użytkowników mediów społecznościowych pokazują, że najchętniej oglądane treści to treści wideo. Krótkie filmiki a’la “pigułki wiedzy” to przyszłość materiałów edukacyjnych.
Genially, Thinglink i Interactive Image to narzędzia o bardzo szerokim zastosowaniu. Pozwalają dodać interaktywne elementy do różnego rodzaju grafik: wykresów, diagramów, map czy infografik.
Qrcodemonkey, Mentimeter, Blooket to przykłady narzędzi, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli do aktywizacji uczniów podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Wszystkich zainteresowanych nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych zapraszamy do skorzystania z 4 tutoriali przygotowanych dla nauczycieli informatyki uczestniczących w 40-godzinnym szkoleniu „Lekcja:Enter!”
Wszystkich zainteresowanych nauczycieli zapraszamy do skorzystania z 11 tutoriali przygotowanymi dla nauczycieli informatyki uczestniczących w 40-godzinnym szkoleniu „Lekcja:Enter!”
Istnieje wiele możliwości rozpoczęcia pracy metodą “odwróconej lekcji”, czasem nazywaną też “odwróconą klasą”. Nauczyciel/nauczycielka znający możliwości i potrzeby swoich uczniów łatwiej wybierze sposób odwracania procesu edukacyjnego.
Natychmiastowa komunikacja to w dzisiejszych czasach podstawa. Internetowe komunikatory zastępują maile, telefony, SMS-y.
Niemal każde dziecko ma swój smartfon. Może zapomnieć do szkoły długopisu, ale na pewno nie zapomni komórki, a my nauczyciele możemy zrobić z tego użytek.
Tworzenie e-portfolio to świetna metoda dydaktyczna, która pozwala uczniom porządkować i przedstawiać ich działania, umiejętności i kompetencje.
Zastanówmy się, co zrobić, żeby zadanie domowe nie było nudne, a uczniowie odrabiali je z przyjemnością i zaangażowaniem? Możliwości są nieograniczone.
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań chmurowych, w których można tworzyć i przechowywać zasoby takie jak poczta elektroniczna, muzyka, zdjęcia, kalendarze, dokumenty.
Aby interakcje uczniów w klasie były płynne, a nauczyciele mogli łatwiej organizować aktywności na lekcjach, warto sięgnąć po narzędzia usprawniające pracę.
Przekazanie informacji poprzez obraz, dodatkowo wsparty dźwiękiem, może skuteczniej oddziaływać na odbiorców naszego komunikatu.
Canva, Pixlr, Kizoa to narzędzia, dzięki którym stworzysz estetyczne materiały graficzne oraz dokonasz szybkiej obróbki zdjęć.
Współczesny nauczyciel i nauczycielka, korzystając z internetu nieustannie rozszerza swoje własne, cyfrowe repozytorium. Warto znać narzędzia TIK, które pozwolą w łatwy sposób zapanować nam nad tym zbiorem.
Aby podsumowanie materiału z lekcji, działu, czy nawet całego roku nauki było skuteczne, wszyscy uczniowie powinni posiadać dostęp do tych samych zasobów.
Jak regularnie monitorować przyrost wiedzy i postępy swoich uczniów wykorzystując technologie informacyjno-komunikacyjne? Konkretne narzędzia TIK pozwalają zrobić to w przystępny i prosty sposób.
Utrwalanie materiału to bardzo ważny moment w procesie nabywania nowych umiejętności. Metody stosowane podczas takich lekcji powinny być starannie dobierane, a podsumowanie powinno być lekkie i angażujące - jednak na temat.
Organizowanie pracy szkoły i dbanie o jakość procesów edukacyjnych to jedno z najważniejszych zadań dyrektora/dyrektorki szkoły. Ze względu na sytuację związaną z pandemią koronawirusa kadra zarządzająca szkół stanęła przed ogromnym wyzwaniem...