Organizowanie pracy szkoły i dbanie o jakość procesów edukacyjnych to jedno z najważniejszych zadań dyrektora/dyrektorki szkoły. Ze względu na sytuację związaną z pandemią koronawirusa kadra zarządzająca szkół stanęła przed ogromnym wyzwaniem zorganizowania, w krótkim czasie, procesów edukacyjnych w formie zdalnej. Aby pomóc Wam w tej trudnej sytuacji, przygotowaliśmy niniejszy poradnik.
Dowiecie się z niego jak, w kilku krokach, wdrożyć w szkole profesjonalne, kompleksowe rozwiązanie.
Proces omawiamy na przykładzie dwóch narzędzi do pracy zdalnej:
- Office 365 dla Edukacji, udostępnianego bezpłatnie przez firmę Microsoft i zawierającego m.in. aplikację Teams,
- G Suite dla Szkół i Uczelni, udostępnianego bezpłatnie przez firmę Google i zawierającego m.in. aplikacje Classroom i Meet.
Świadome wykorzystywanie możliwości platformy do zarządzania szkołą i organizacji procesów edukacyjnych pozwala na uporządkowanie komunikacji i współpracy między nauczycielami, rodzicami i uczniami. Daje też możliwość bieżącego monitorowania i dokumentowania pracy. Dzięki temu zarówno dyrektor/dyrektorka, jak i nauczyciele mogą być odciążeni z biurokratycznych zadań w czasie największego nasilenia prac w szkole, np. w związku z zakończeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ponadto pozwala na przyjęcie standardów pracy w oparciu o profesjonalne narzędzia, które są udostępnione dla nauczycieli i uczniów.
Poradnik przygotowaliśmy z myślą o dyrektorach szkół uczestniczących w projekcie „Lekcja:Enter”, ale ze względu na trwającą sytuację pandemii postanowiliśmy udostępnić go szeroko.
Poradnik możecie pobrać TUTAJ
O autorkach:
Dorota Pintal jest wieloletnią dyrektorką szkoły, aktualnie Szkoły Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. W projekcie „Lekcja:Enter” pełni rolę m.in. konsultantki ds. zarządzania szkołą – jest autorką modułu szkoleń online dla dyrektorów, w tym poradnika „Aktywna szkoła z TIK". Trenerka i doradczyni w projektach Ośrodka Rozwoju Edukacji skierowanych do jednostek samorządu terytorialnego, dyrektorów szkół oraz pracowników systemu wspomagania.
Dorota Tomaszewicz jest trenerką i ekspertką merytoryczną w projektach rozwojowych realizowanych dla sektora oświaty i biznesu. Współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie. Dyrektorka akredytowanej Placówki Doskonalenia Nauczycieli IMPULS. Autorka podręcznika i scenariuszy dla trenerów lokalnych i regionalnych w projekcie „Lekcja:Enter”.
Jeśli chcesz mieć dostęp do wszystkich materiałów przygotowanych w projekcie „Lekcja:Enter”, dołącz do nas. Więcej informacji tutaj.
Polecane wpisy
Do tej pory uczniowie utrwalili zasady bezpieczeństwa na drodze dotyczące ruchu pieszego, poznali podstawowe komendy kodowania, dzięki którym zaprogramowali pociąg według znaków drogowych umieszczonych na makiecie. Dzieci utrwalały wiedzę na temat...
Nasza szkoła zmienia się dynamicznie i dostosowuje do realiów obecnej rzeczywistości technologicznej. Jest atrakcyjnym i przyjaznym miejscem, w którym dzieci chętnie przebywają oraz uczą się przez zabawę.
Wykorzystanie Moodle skutecznie pomogło nam przetrwać okres obowiązkowego nauczania zdalnego bez obniżenia poziomu nauczania oraz wciąż pomaga nam w digitalizacji i usprawnieniu procesu dydaktycznego.