Organizowanie pracy szkoły i dbanie o jakość procesów edukacyjnych to jedno z najważniejszych zadań dyrektora/dyrektorki szkoły. Ze względu na sytuację związaną z pandemią koronawirusa kadra zarządzająca szkół stanęła przed ogromnym wyzwaniem zorganizowania, w krótkim czasie, procesów edukacyjnych w formie zdalnej. Aby pomóc Wam w tej trudnej sytuacji, przygotowaliśmy niniejszy poradnik.
Dowiecie się z niego jak, w kilku krokach, wdrożyć w szkole profesjonalne, kompleksowe rozwiązanie.
Proces omawiamy na przykładzie dwóch narzędzi do pracy zdalnej:
- Office 365 dla Edukacji, udostępnianego bezpłatnie przez firmę Microsoft i zawierającego m.in. aplikację Teams,
- G Suite dla Szkół i Uczelni, udostępnianego bezpłatnie przez firmę Google i zawierającego m.in. aplikacje Classroom i Meet.
Świadome wykorzystywanie możliwości platformy do zarządzania szkołą i organizacji procesów edukacyjnych pozwala na uporządkowanie komunikacji i współpracy między nauczycielami, rodzicami i uczniami. Daje też możliwość bieżącego monitorowania i dokumentowania pracy. Dzięki temu zarówno dyrektor/dyrektorka, jak i nauczyciele mogą być odciążeni z biurokratycznych zadań w czasie największego nasilenia prac w szkole, np. w związku z zakończeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ponadto pozwala na przyjęcie standardów pracy w oparciu o profesjonalne narzędzia, które są udostępnione dla nauczycieli i uczniów.
Poradnik przygotowaliśmy z myślą o dyrektorach szkół uczestniczących w projekcie „Lekcja:Enter”, ale ze względu na trwającą sytuację pandemii postanowiliśmy udostępnić go szeroko.
Poradnik możecie pobrać TUTAJ
O autorkach:
Dorota Pintal jest wieloletnią dyrektorką szkoły, aktualnie Szkoły Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. W projekcie „Lekcja:Enter” pełni rolę m.in. konsultantki ds. zarządzania szkołą – jest autorką modułu szkoleń online dla dyrektorów, w tym poradnika „Aktywna szkoła z TIK". Trenerka i doradczyni w projektach Ośrodka Rozwoju Edukacji skierowanych do jednostek samorządu terytorialnego, dyrektorów szkół oraz pracowników systemu wspomagania.
Dorota Tomaszewicz jest trenerką i ekspertką merytoryczną w projektach rozwojowych realizowanych dla sektora oświaty i biznesu. Współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie. Dyrektorka akredytowanej Placówki Doskonalenia Nauczycieli IMPULS. Autorka podręcznika i scenariuszy dla trenerów lokalnych i regionalnych w projekcie „Lekcja:Enter”.
Jeśli chcesz mieć dostęp do wszystkich materiałów przygotowanych w projekcie „Lekcja:Enter”, dołącz do nas. Więcej informacji tutaj.
Polecane wpisy
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.