Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium „Zwinna szkoła ENTER. Wnioski z edukacji zdalnej”, które odbyło się 9.06.2021 r. dla nauczycieli-uczestników projektu „Lekcja:Enter” z Agnieszką Bilską, Superbelferką.
Wraz z nastaniem pandemii wiele szkół, dyrektorów, nauczycieli miało trudności z szybką i adekwatną reakcją. Nikt z nich nie miał żadnego (lub naprawdę niewielkie) doświadczenia w zakresie zarządzania kryzysowego. A już na pewno nikt nie miał do czynienia z kryzysem o takiej skali i zasięgu przez tak długi czas. Widzieliśmy na horyzoncie zmiany cywilizacyjne związane z postępem technologicznym, gdzieniegdzie wchodziły w życie mniej lub bardziej dynamicznie. Podczas webinarium Agnieszka Bilska wspólnie z nauczycielami i nauczycielkami poddała to doświadczenie refleksji. Omówiła tzw. “zwinny” sposób pracy (zgodnie z filozofią Agile) oraz przedstawiła ramy postępowania w poszukiwaniu usprawnień, inspirując się metodologią Scrum. Wspólnie przeszliśmy przez proces retrospektywy (dotyczącej edukacji zdalnej) - zastanowiliśmy się, co poszło dobrze, co poszło źle, co warto utrzymać oraz jakie mogłyby być dalsze kroki.
Więcej o ekspertce: Agnieszka Bilska to Superbelferka, laureatka konkursu dla nauczycieli języka angielskiego - Pearson ELT Teacher Award 2017 oraz autorka publikacji i warsztatów dla nauczycieli. Prowadzi na Facebooku fanpage "Gamifikacja Edu" poświęcony grom i gamifikacji w edukacji. Współzałożycielka Warsztatu Miejskiego w Gliwicach. Trenerka w programie „Asy Internetu” i instruktorka w programie Obywatel.IT.
Nagranie webinarium trwa ok. 80 minut
Materiały dodatkowe:
Polecane wpisy
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.