Autor: Tomasz Łukawski, ISP
Projekt edukacyjny “Tajemnice” przybliża uczniom i uczennicom lokalną historię, związaną z martyrologią Wielkopolan. Narzędzia dla nauczycieli i nauczycielek potrzebne do przeprowadzenia zajęć zostały zebrane w aplikacji padlet. Stworzono trzy różne wersje: dla nauczyciela, dla uczniów klas 4-5, dla uczniów klas 6-8. Cyfrowe repozytorium zawiera materiały poszerzające wiedzę na temat zbrodni okupanta niemieckiego w Lasach Palędzia, Dąbrówki i Zakrzewa, interaktywne gry i quizy, filmy związane z tematem, również te nakręcone przez uczniów, scenariusze zajęć, podchodów czy escape room (wersja do druku i gra online), prezentacje multimedialne. Zaproszono do współpracy dziewięć szkół gminnych, które również wykorzystują materiały do prowadzenia zajęć związanych z losami mieszkańców Wielkopolski w czasie II wojny światowej, czy opisywania operacji "Tannenberg". W ten sposób projekt promuje lokalną historię.
Scenariusze oraz materiały z cyklu Tajemnice Lasów Palędzko-Zakrzewskich dla wszystkich szkół w gminie przygotowała Pani Małgorzata Rogal- Dropińska. Wykorzystuje się je w szkole w Dopiewie oraz w dziewięciu okolicznych. Obejmują one uczniów dwóch przedziałów wiekowych: klas 4-5 i 6-8 w ramach takich przedmiotów jak: godzina wychowawcza, historia oraz język polski. Z narzędzi TIK korzysta się podczas całego procesu - zarówno przy przygotowywaniu zajęć jak i realizacji.
Nauczyciele decydują o wyborze elementów, które zamierzają wykorzystać podczas spotkań z uczniami. Mogą skorzystać z gotowego scenariusza lub samodzielnie go zmodyfikować. Zamiennie do wykorzystania na różnych etapach realizacji tematu dostępne są: dwie prezentacje multimedialne, dziesięć odnośników do materiałów poszerzających wiedzę, dziesięć gier i quizów interaktywnych, dwanaście filmów, edytowalna materiały do wydruku, dwie gry terenowe typu “podchody” oraz escape room.
Multimedia:
Polecane wpisy
Nasza szkoła zmienia się dynamicznie i dostosowuje do realiów obecnej rzeczywistości technologicznej. Jest atrakcyjnym i przyjaznym miejscem, w którym dzieci chętnie przebywają oraz uczą się przez zabawę.
Wykorzystanie Moodle skutecznie pomogło nam przetrwać okres obowiązkowego nauczania zdalnego bez obniżenia poziomu nauczania oraz wciąż pomaga nam w digitalizacji i usprawnieniu procesu dydaktycznego.
TIK to dla nas szereg możliwości poznania nowych narzędzi współpracy międzynarodowej, lepsze współdziałanie nauczycieli i nauczycielek, wspólne usprawnianie procesu dydaktycznego, znajdowanie nowych rozwiązań i podążanie za nowoczesnym, aktywizującym...