Zapraszamy dyrektorów szkół do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Jak obserwować lekcje wykorzystujące TIK i je omawiać z nauczycielami? Proste wskazówki dla dyrektorów do realizacji w ramach nadzoru pedagogicznego”, które odbyło się 15.02.2023 r. w ramach projektu „Lekcja:Enter”.
Z uczestnikami spotkała się Dorota Pintal, konsultantka merytoryczna projektu ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (szkoły podstawowe) i zarządzania szkołą w projekcie „Lekcja:Enter” i autorka materiałów edukacyjnych składających się na tzw. moduł online dla dyrektorów w ww. projekcie.
Celem webinarium było wsparcie dyrektorów szkół biorących udział w projekcie „Lekcja:Enter” w prowadzeniu obserwacji lekcji wykorzystujących TIK. Zostały zaprezentowane rozwiązania, które dyrektor/dyrektorka szkoły może zastosować we wdrażaniu zmiany, jaką jest wprowadzenie planu „Aktywna lekcja z TIK” w połączeniu z prowadzonym nadzorem pedagogicznym. Poruszono także kwestię obserwacji koleżeńskiej jako alternatywy do działań prowadzonych przez dyrektora /dyrektorkę.
Nagranie trwa około 1 godziny i 11 minut.
Prezentacja - plik do pobrania
Więcej o ekspertce:
Konsultantka merytoryczna ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (klasy 4-8 szkoły podstawowej) oraz ds. zarządzania szkołą w projekcie „Lekcja:Enter” i autorka materiałów edukacyjnych składających się na moduł online dla dyrektorów w ww. projekcie, m.in. autorka publikacji „Aktywna szkoła z TIK. Przewodnik
i narzędziownik dla dyrektorów szkół”. Dyrektorka Szkoły Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. Trenerka, doradca w zakresie planowania i wdrażania procesowego wspomagania szkół
i przedszkoli w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów, w tym kompetencji cyfrowych. Mentorka
w kursach e-learningowych, autorka programów szkoleń i materiałów szkoleniowych dla nauczycieli.
Polecane wpisy
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.