Projekt zakończony. Realizowany był w latach 2019-2023. Dziękujemy za udział.
Logo
Dostosuj
Projekt zakończony. Realizowany był w latach 2019-2023. Dziękujemy za udział.
Pomiń nawigację
Baza wiedzy

Cykl Kolba na lekcji, czyli uczymy się przed doświadczanie” – nagranie webinarium z 11.04.2023 r.

cykl Kolba
inspiracje
nowoczesna szkoła
praca na lekcji
webinarium
baza wiedzy
udostępnij:
Kopiuj linkSkopiuj link

Zapraszamy nauczycieli do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Cykl Kolba na lekcji czyli uczymy się przed doświadczanie”, które odbyło się 11.04.2023 r. dla uczestników projektu „Lekcja:Enter”. Spotkał się z nami Krzysztof Ciurej, konsultant merytoryczny ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (szkoły ponadpodstawowe) w ww. projekcie i autor materiałów edukacyjnych dotyczących cyklu Kolba.

 

Podczas webinarium rozmawialiśmy o procesie uczenia się i metodach pracy na lekcji. Dowiedzieliśmy się m.in. w jaki sposób się uczymy, jak zapamiętujemy, jak efektywnie wykorzystać to na lekcji. Poznaliśmy metodologię cyklu Kolba, czyli metodę uczenia przez doświadczenie. Zostały także omówione praktyczne aspekty wprowadzenia cyklu Kolba na lekcji. Podczas webinarium zapoznaliśmy się z przykładami lekcji prowadzonych zgodnie z metodą cyklu Kolba. Zaprezentowane scenariusze zostały przygotowane w ramach projektu przez nauczycieli uczestniczących w szkoleniach a na ich podstawie ich autorzy i autorki przeprowadzili lekcje w swoich klasach.

 

Więcej o ekspercie

Krzysztof Ciurej jest trenerem, coachem, tutorem a co najważniejsze – nauczycielem biologii. Zajmuje się zarówno edukacją młodego pokolenia jak i dorosłych. Ciekawi go człowiek w procesie uczenia. Szuka odpowiedzi, co jest istotne w uczeniu się, co pomaga a co przeszkadza. Szukając nowych rozwiązań podejmuje się różnorodnych form doskonalenia zawodowego od dydaktyki po umiejętności miękkie. Praktyka jest dla niego najskuteczniejszą metodą zdobywania nowych kompetencji.W ciągu ostatnich kilkunastu lat brał udział, jako ekspert i nauczyciel, w ogólnopolskich projektach zmieniających polską szkołę. Uważa za bardzo ważne wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych tak, aby na lekcji młodzi ludzie mogli jak najwięcej się nauczyć, czyli docenia łączenie zdobyczy technologicznych z wiedzą na temat procesu uczenia.

 

Nagranie webinarium trwa ok. 60 minut.

 

Prezentacja wyświetlona podczas webinarium – plik do pobrania

 

Dodatkowe materiały:

  • Jakie korzyści możemy osiągnąć pracując w cyklu Kolba? Odpowiedzi udzielone podczas webinarium – plik do pobrania
  • Krzysztof Ciurej, „Projektowanie lekcji opartej na doświadczeniu. Cykl Kolba w teorii i praktyce” – materiał przygotowany dla uczestników projektu „Lekcja:Enter” – plik do pobrania

 

Zachęcamy także do zapoznania się z inspiracjami na temat uczenia się przez doświadczenie i pracy w cyklu Kolba autorstwa Krzysztofa Ciureja: