Zapraszamy do oglądania nagrania webinarium pt. „Chcę uczyć zdalnie – jak zacząć?”, które odbyło się 17 marca o godzinie 13:00. Webinarium było skierowane do nauczycieli, którzy do tej pory nie organizowali spotkań online, wideokonferencji ze swoimi uczniami ani innej formy edukacji zdalnej.
Podczas webinarium zostało omówione:
- dlaczego warto uczyć zdalnie i co to w ogóle oznacza,
- co możemy udostępniać uczniom (krótki przewodnik po zasobach),
- jak możemy tworzyć własne materiały (proste aplikacje do robienia gier),
- w jaki sposób możemy to udostępniać uczniom,
- jak się z komunikować z uczniami; jak uczniowie mogą się z nami konsultować podczas wykonywania zadań,
- jak sprawdzić, czy zadanie zostało wykonane.
Osobą prezentującą był Tomasz Tokarz, trener, coach, mediator, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów: edukacyjnego wykorzystania nowych technologii, dydaktyki, kompetencji społecznych, gamifikacji, inspirowania rozwoju, zarządzania zmianą. Współpracuje jako nauczyciel i twórca programów z kilkoma szkołami alternatywnymi. Autor bloga: https://innowacyjnaedukacja.blogspot.com/. W projekcie „Lekcja:Enter” pełni rolę konsultanta merytorycznego ds. przedmiotów humanistycznych (klasy IV-VIII SP i szkoły ponadpodstawowe).
Obejrzyj nagranie (ok.60 minut - aby obejrzeć nagranie w wersji pełnoekranowej kliknij play, a następnie ikonkę Youtube):
Prezentacja wyświetlona podczas webinarium: plik do pobrania
Lista aplikacji do uczenia się (aut. Tomasz Tokarz): plik do pobrania
Szablon certyfikatu dot. udziału w webinarium: plik do pobrania
Polecane wpisy
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.