Zapraszamy dyrektorów szkół, a także zainteresowanych nauczycieli do obejrzenia nagrania webinarium „Planowanie krok po kroku lekcji wykorzystującej TIK”, które odbyło się 18.09.2023 r. w ramach projektu „Lekcja:Enter”.
Z uczestnikami spotkała się Dorota Pintal, konsultantka merytoryczna projektu ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (szkoły podstawowe) i zarządzania szkołą w projekcie „Lekcja:Enter” i autorka materiałów edukacyjnych składających się na tzw. moduł online dla dyrektorów w ww. projekcie.
W trakcie webinarium nasza ekspertka opowiedziała o kolejnych krokach planowania lekcji wykorzystującej technologie informacyjno-komunikacyjne. M.in.:
(m.in. cele lekcji, kryteria sukcesu/oceniania, kolejne kroki osiągania celu - dobór metod, sposobów pracy, zadania edukacyjne, zadawanie pytań - ewaluacja osiągnięcia celu lekcji),
(w tej części zostały podane przykłady aplikacji do poszczególnych etapów lekcji, a także trzy pomysły na lekcje wykorzystujące TIK).
Nagranie trwa około 60 minut.
Prezentacja wyświetlona podczas webinarium – plik do pobrania
Więcej o ekspertce:
Dorota Pintal - konsultantka merytoryczna ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (klasy 4-8 szkoły podstawowej) oraz ds. zarządzania szkołą w projekcie „Lekcja:Enter” i autorka materiałów edukacyjnych składających się na moduł online dla dyrektorów w ww. projekcie, m.in. autorka publikacji „Aktywna szkoła z TIK. Przewodnik i narzędziownik dla dyrektorów szkół”. Dyrektorka Szkoły Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. Trenerka, doradca w zakresie planowania i wdrażania procesowego wspomagania szkół i przedszkoli w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów, w tym kompetencji cyfrowych. Mentorka w kursach e-learningowych, autorka programów szkoleń i materiałów szkoleniowych dla nauczycieli.
Polecane wpisy
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.