Do tej pory uczniowie utrwalili zasady bezpieczeństwa na drodze dotyczące ruchu pieszego, poznali podstawowe komendy kodowania, dzięki którym zaprogramowali pociąg według znaków drogowych umieszczonych na makiecie. Dzieci utrwalały wiedzę na temat...
Nasza szkoła zmienia się dynamicznie i dostosowuje do realiów obecnej rzeczywistości technologicznej. Jest atrakcyjnym i przyjaznym miejscem, w którym dzieci chętnie przebywają oraz uczą się przez zabawę.
Wykorzystanie Moodle skutecznie pomogło nam przetrwać okres obowiązkowego nauczania zdalnego bez obniżenia poziomu nauczania oraz wciąż pomaga nam w digitalizacji i usprawnieniu procesu dydaktycznego.
TIK to dla nas szereg możliwości poznania nowych narzędzi współpracy międzynarodowej, lepsze współdziałanie nauczycieli i nauczycielek, wspólne usprawnianie procesu dydaktycznego, znajdowanie nowych rozwiązań i podążanie za nowoczesnym, aktywizującym...
Projekt edukacyjny “Tajemnice” przybliża uczniom i uczennicom lokalną historię, związaną z martyrologią Wielkopolan.
Nauczyciele Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kazimierzu Biskupim angażują uczniów i uczennice do udziału w projektach dotyczących edukacji regionalnej i patriotycznej, wykorzystując do tego celu narzędzia TIK.
Projekt „Szkoła nowych możliwości” polegający na kompleksowym wdrożeniu TIK w placówce w Płocicznie-Tartak, odpowiedział na potrzeby nauczycieli i nauczycielek innych przedmiotów niż informatyczne w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu.
Opisywana praktyka to interdyscyplinarny, multimedialny, międzyszkolny, i międzypokoleniowy projekt uczniowski realizowany w ramach współpracy ogólnopolskiej sieci szkół Deutsch PLUS+.
Stworzona przez uczniów aplikacja internetowa służy do informowania o czasie przerw i lekcji. Projekt organizacji systemu dzwonków w szkole zaczął funkcjonować w 2019 roku. Jak dotąd działa on wyłącznie w świdnickiej „piątce”.
W 2020 roku grupa uczniów rozpoczęła swoją „TIK-ową” podróż. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że uczniowie są „wyjątkowi” i mają „dodatkowe moce – spektrum autyzmu”. Świetnie też radzą sobie z technologiami i nie boją się wyzwań. Co...
W Jaworznie stworzono quest - grę terenową w formie papierowej i aplikacji "Questy - Wyprawy Odkrywców". Gra stanowi alternatywną formę spędzania czasu, łącząc rekreację z edukacją i obejmując wiedzę z zakresu historii, kultury oraz walorów...
Przystąpiliśmy do społeczności szkół, które są zaangażowane w transformację cyfrową edukacji, ponieważ chcieliśmy stać się szkołą wyróżniającą się innowacyjnymi metodami nauczania oraz uczenia się.
Wykorzystując TIK na lekcjach zdecydowanie zwiększamy aktywność uczniów, a jednocześnie jako nauczyciele podnosimy swoje kompetencje informatyczne. Narzędzia TIK dają szansę na różnorodność i atrakcyjność zajęć - szczególnie zajęć on-line.
Dzieci uczą się poruszać w cyfrowym świecie. Dowiadują się jak korzystać, by nauczyć się czegoś wartościowego. Staramy się podnosić jakość pracy w szkołach w zakresie informatyzacji i zagadnień związanych z nowoczesna technologią.
Aby dobrze zaplanować i ukierunkować działania, w szkole przeprowadzono diagnozę dotychczasowej znajomości nowych technologii oraz dokonano rozpoznania wiedzy i umiejętności samych zainteresowanych, czyli nauczycieli, uczniów i rodziców.