Nasza szkoła zmienia się dynamicznie i dostosowuje do realiów obecnej rzeczywistości technologicznej. Jest atrakcyjnym i przyjaznym miejscem, w którym dzieci chętnie przebywają oraz uczą się przez zabawę.
Wykorzystanie Moodle skutecznie pomogło nam przetrwać okres obowiązkowego nauczania zdalnego bez obniżenia poziomu nauczania oraz wciąż pomaga nam w digitalizacji i usprawnieniu procesu dydaktycznego.
TIK to dla nas szereg możliwości poznania nowych narzędzi współpracy międzynarodowej, lepsze współdziałanie nauczycieli i nauczycielek, wspólne usprawnianie procesu dydaktycznego, znajdowanie nowych rozwiązań i podążanie za nowoczesnym, aktywizującym...
Projekt edukacyjny “Tajemnice” przybliża uczniom i uczennicom lokalną historię, związaną z martyrologią Wielkopolan.
Nauczyciele Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kazimierzu Biskupim angażują uczniów i uczennice do udziału w projektach dotyczących edukacji regionalnej i patriotycznej, wykorzystując do tego celu narzędzia TIK.
Projekt „Szkoła nowych możliwości” polegający na kompleksowym wdrożeniu TIK w placówce w Płocicznie-Tartak, odpowiedział na potrzeby nauczycieli i nauczycielek innych przedmiotów niż informatyczne w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu.
Opisywana praktyka to interdyscyplinarny, multimedialny, międzyszkolny, i międzypokoleniowy projekt uczniowski realizowany w ramach współpracy ogólnopolskiej sieci szkół Deutsch PLUS+.
Stworzona przez uczniów aplikacja internetowa służy do informowania o czasie przerw i lekcji. Projekt organizacji systemu dzwonków w szkole zaczął funkcjonować w 2019 roku. Jak dotąd działa on wyłącznie w świdnickiej „piątce”.
W 2020 roku grupa uczniów rozpoczęła swoją „TIK-ową” podróż. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że uczniowie są „wyjątkowi” i mają „dodatkowe moce – spektrum autyzmu”. Świetnie też radzą sobie z technologiami i nie boją się wyzwań. Co...
W Jaworznie stworzono quest - grę terenową w formie papierowej i aplikacji "Questy - Wyprawy Odkrywców". Gra stanowi alternatywną formę spędzania czasu, łącząc rekreację z edukacją i obejmując wiedzę z zakresu historii, kultury oraz walorów...
Przystąpiliśmy do społeczności szkół, które są zaangażowane w transformację cyfrową edukacji, ponieważ chcieliśmy stać się szkołą wyróżniającą się innowacyjnymi metodami nauczania oraz uczenia się.
Wykorzystując TIK na lekcjach zdecydowanie zwiększamy aktywność uczniów, a jednocześnie jako nauczyciele podnosimy swoje kompetencje informatyczne. Narzędzia TIK dają szansę na różnorodność i atrakcyjność zajęć - szczególnie zajęć on-line.
Dzieci uczą się poruszać w cyfrowym świecie. Dowiadują się jak korzystać, by nauczyć się czegoś wartościowego. Staramy się podnosić jakość pracy w szkołach w zakresie informatyzacji i zagadnień związanych z nowoczesna technologią.
Aby dobrze zaplanować i ukierunkować działania, w szkole przeprowadzono diagnozę dotychczasowej znajomości nowych technologii oraz dokonano rozpoznania wiedzy i umiejętności samych zainteresowanych, czyli nauczycieli, uczniów i rodziców.