Zapraszamy dyrektorów szkół do obejrzenia nagrania webinarium „Jak wspierać nauczycieli we włączaniu TIK do aktywizujących metod pracy?”, które odbyło się 29.05.2023 r. dla uczestników projektu „Lekcja:Enter”. Z uczestnikami spotkała się Dorota Pintal, konsultantka merytoryczna projektu ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (szkoły podstawowe) i zarządzania szkołą w projekcie „Lekcja:Enter” i autorka materiałów edukacyjnych składających się na tzw. moduł online dla dyrektorów w ww. projekcie.
W trakcie webinarium nasza ekspertka opowiedziała o nadzorze pedagogicznym jako narzędziu wspierającym nauczycieli we włączaniu TIK do aktywizujących metod pracy (formy, organizacja, jak przezwyciężać trudności z nim związane) a także o metodach takich jak obserwacje lekcji, obserwacje koleżeńskie, spacer obserwacyjny, lekcje otwarte itp. Porozmawialiśmy także o tym, od czego zacząć wykorzystywanie nadzoru w kontekście TIK.
Nagranie trwa ok 58 minut.
Prezentacja wyświetlona podczas webinarium – plik do pobrania
Więcej o ekspertce:
Dorota Pintal - konsultantka merytoryczna ds. przedmiotów matematyczno-przyrodniczych (klasy 4-8 szkoły podstawowej) oraz ds. zarządzania szkołą w projekcie „Lekcja:Enter” i autorka materiałów edukacyjnych składających się na moduł online dla dyrektorów w ww. projekcie, m.in. autorka publikacji „Aktywna szkoła z TIK. Przewodnik i narzędziownik dla dyrektorów szkół”. Dyrektorka Szkoły Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. Trenerka, doradca w zakresie planowania i wdrażania procesowego wspomagania szkół i przedszkoli w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów, w tym kompetencji cyfrowych. Mentorka w kursach e-learningowych, autorka programów szkoleń i materiałów szkoleniowych dla nauczycieli.
Polecane wpisy
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.