“Nasza szkoła zmienia się dynamicznie i dostosowuje do realiów obecnej rzeczywistości technologicznej. Jest atrakcyjnym i przyjaznym miejscem, w którym dzieci chętnie przebywają oraz uczą się przez zabawę.”
Zespół Szkolno-Przedszkolny im Jana Pawła II w Boguchwałach wyróżnia się efektami w pracy z uczniami dzięki wykorzystaniu kompetencji nauczycieli i nauczycielek, które zostały nabyte podczas szkoleń w projekcie Lekcja:Enter. Kadra pedagogiczna w Boguchwałach w codziennej pracy z dziećmi stosuje szeroki zestaw narzędzi oraz metodologii zalecanych przez trenerów tych szkoleń.
“W roku szkolnym 2022/2023 poszliśmy dalej - uczniowie klasy trzeciej poznają tajniki programowania i robotyki. Na zajęciach wykorzystujemy roboty edukacyjne Photon oraz zestawy Lego Spike.” - tłumaczy dyrektorka Wiesława Izabela Kaszkin.
Szkoła w ramach rządowego projektu Laboratoria Przyszłości zakupiła również drukarki 3D. Uczniowie i uczennice korzystają z gotowych scenariuszy oraz projektują i budują własne modele. Dla zbudowanych robotów dzieci tworzą komendy w scratchu, które pomagają im zrozumieć działanie sztucznej inteligencji. W ramach tych obszarów szkoła organizuje również zajęcia pokazowe dla “przedszkolaków”.
Zespół Szkolno-Przedszkolny im Jana Pawła II w Boguchwałach to mała szkoła i właśnie dlatego, zdaniem jej nauczycieli i nauczycielek, uczniowie i uczennice mają bardzo dobre warunki oraz wystarczającą ilość cyfrowych środków dydaktycznych. Podczas szkoleń w projekcie Lekcja:Enter nauczyciele i nauczycielki poznali elektroniczne zasoby edukacyjne, zasady bezpieczeństwa i współpracy w internecie. Nauczyli się dobierać urządzenia, platformy, aplikacje do treści zajęć, posługiwać się komputerem, urządzeniami cyfrowymi, organizować pracę uczniów ze smartfonem na lekcji.
W Boguchwałach aktywizujące metody nauczania wspierane technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi to dzień powszedni. Tworzy się własne e-materiały, elektroniczne zasoby edukacyjne dla różnych przedmiotów. Np. w internetowym narzędziu graficznym Canva na lekcjach czy zajęciach dodatkowych uczniowie i uczennice tworzą foldery, ulotki, mapy myśli, dekoracje do uroczystości. Za pomocą narzędzi Wordwall i Genially dzieci tworzą własne gry - głównie do utrwalania wiadomości ortograficznych czy matematycznych, natomiast projekty z Printoteki są laminowane i wykorzystywane często do gier i zabaw w czasie przerw śródlekcyjnych.
Zdaniem dyrektorki placówki uczniowie bardzo chętnie chodzą do szkoły, chętnie się uczą i osiągają dobre lub bardzo dobre wyniki w nauce. Zadania są zróżnicowane i dostosowane do możliwości uczniów i uczennic również ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W tej szkole każde dziecko osiąga sukcesy na miarę swoich możliwości. Zajęcia są prowadzone tak, aby wyzwalały kreatywność i innowacyjne myślenie.
Polecane wpisy
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.