Projekt zakończony. Realizowany był w latach 2019-2023. Dziękujemy za udział.
Logo
Dostosuj
Projekt zakończony. Realizowany był w latach 2019-2023. Dziękujemy za udział.
Pomiń nawigację
Baza wiedzy

Jak wykorzystać TIK na lekcji? Nagranie webinarium

nowoczesne technologie
tik w edukacji
tik w szkole
webinarium
baza wiedzy
udostępnij:
Kopiuj linkSkopiuj link

Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Jak wykorzystać TIK na lekcji?”, które stanowiło element szkolenia nauczycieli w ramach projektu „Lekcja:Enter”. W trakcie szkolenia uczestnicy m.in. uczyli się projektować lekcje (bazując na doświadczeniu uczniów) oraz dobierać aplikacje TIK wspierające osiąganie celów lekcji. Wstępem do tego procesu było m.in. ww. webinarium, realizowane jako 5.moduł szkolenia, wraz z zadaniami wykonywanymi pomiędzy poszczególnymi częściami webinarium, a także przed 6. modułem szkolenia.

Łącznie 5. moduł szkolenia trwał 180 minut (85 minut - webinarium; 95 minut - zadania).

Uwaga! Zanim zaczniesz oglądać webinarium i zabierzesz się za wykonywanie zadań związanych z tym modułem, zapytaj się swoich uczniów:

  • jaką rolę pełnią technologie informacyjne i komunikacyjne (TIK) w  ich życiu, do czego się przydają, w jakich sytuacjach związanych ze szkołą ułatwiają pracę?
  • jakie są ich ulubione gry, programy, serwisy, aplikacje?

A następnie zastanów się, które z nich można wykorzystać do realizacji celów edukacyjnych zawartych w podstawie programowej.

 

Webinarium "Jak wykorzystać TIK na lekcji?" jest podzielone na trzy części:

  1. Pierwsza część webinarium skupia się na tematyce wykorzystywania TIK na lekcji. Dzięki nagraniu dowiesz się, jaką rolę pełnią TIK w życiu uczniów i w jaki sposób wspierają rozwój uczniów. Poznasz założenia metody design thinking oraz model SAMR. Na koniec webinarium otrzymasz zadanie do wykonania – wykonaj je przed obejrzeniem drugiej części webinarium.

 

Prezentacja wyświetlona podczas webinarium – plik do pobrania

  1. W drugiej części webinarium Tomasz Tokarz -  na podstawie przykładów zagadnień z podstawy programowej - omawia praktyczne zastosowanie modelu SAMR, który poznałeś/poznałaś w pierwszej części webinarium. Na koniec drugiej części otrzymujesz zadanie do wykonania, dotyczące wybranego przez Ciebie działu podstawy programowej (dla Twojego przedmiotu i etapu edukacji).

 

Prezentacja wyświetlona podczas webinarium – plik do pobrania

Karta analizy podstawy programowej, z instrukcją (wersja edytowalna) – Karta analizy programu nauczania

 

  1. W trzeciej części webinarium dowiesz się jaki jest związek pomiędzy TIK a programem nauczania, na przykładach konkretnych zagadnień z lekcji. Ta część to praktyczne omówienie przykładów i zastosowania różnorodnych rozwiązań TIK. Na końcu otrzymujesz dwa konkretne zadania do wykonania przed kolejnym modułem szkolenia „Lekcja:Enter!”.

 

Prezentacja wyświetlona podczas webinarium – plik do pobrania

 

Dodatkowe materiały: