„Lekcja:Enter” to projekt edukacji cyfrowej skierowany do nauczycieli i nauczycielek ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w ramach którego prowadzone są bezpłatne szkolenia, podczas których nauczyciele dowiedzą się, jak zmienić sposób prowadzenia swoich lekcji, by bardziej angażowały uczniów, rozwijały w nich umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczyły pracy w zespole. Lekcji, które stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą ogólnodostępnych narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.
Realizacja projektu jest przewidziana na lata 2019 – 2023, w tym czasie ze szkoleń skorzysta ponad 75 000 nauczycieli.
Projekt zakłada kilka cykli. Każdy cykl będzie realizowany dwuetapowo:
Wyłonienie instytucji, organizacji firm szkoleniowych (grantobiorców) realizujących szkolenia dla nauczycieli w poszczególnych województwach.
Placówki realizujące szkolenia
Aplikuj o grant na prowadzenie szkoleń
Realizacja szkoleń — rekrutacja i szkolenia nauczycieli/lek ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych w ramach 2 ścieżek:
Kompleksowe szkolenie, którego uczestnicy otrzymają wiedzę i materiały pomocne w prowadzeniu nowoczesnych lekcji. Zgłoszenia nauczycieli dokonuje dyrektor szkoły. Cały zespół może wziąć udział w szkoleniach
Wybrane moduły szkolenia „Lekcja:Enter!”, na które nauczyciele/ki zgłaszają się samodzielnie. Uczestnicy otrzymają dostęp do wszystkich materiałów szkoleniowych, dzięki którym będą doskonalić swoje kompetencje cyfrowe.
Do tej pory uczniowie utrwalili zasady bezpieczeństwa na drodze dotyczące ruchu pieszego, poznali podstawowe komendy kodowania, dzięki którym zaprogramowali pociąg według znaków drogowych umieszczonych na makiecie. Dzieci utrwalały wiedzę na temat...
Nasza szkoła zmienia się dynamicznie i dostosowuje do realiów obecnej rzeczywistości technologicznej. Jest atrakcyjnym i przyjaznym miejscem, w którym dzieci chętnie przebywają oraz uczą się przez zabawę.
Wykorzystanie Moodle skutecznie pomogło nam przetrwać okres obowiązkowego nauczania zdalnego bez obniżenia poziomu nauczania oraz wciąż pomaga nam w digitalizacji i usprawnieniu procesu dydaktycznego.
TIK to dla nas szereg możliwości poznania nowych narzędzi współpracy międzynarodowej, lepsze współdziałanie nauczycieli i nauczycielek, wspólne usprawnianie procesu dydaktycznego, znajdowanie nowych rozwiązań i podążanie za nowoczesnym, aktywizującym...