„Lekcja:Enter” był projektem edukacji cyfrowej skierowanym do nauczycieli i nauczycielek ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w ramach którego prowadzone były bezpłatne szkolenia, podczas których nauczyciele dowiadywali się, jak zmienić sposób prowadzenia swoich lekcji, by bardziej angażowały uczniów, rozwijały w nich umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczyły pracy w zespole. Lekcji, które stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą ogólnodostępnych narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.
Projekt realizowany był w latach 2019 – 2023, w tym czasie ze szkoleń skorzystało ponad 82 000 nauczycieli i nauczycielek.
Projekt zakładał kilka cykli. Każdy cykl realizowany był dwuetapowo:
Wyłonienie instytucji, organizacji firm szkoleniowych (grantobiorców) realizujących szkolenia dla nauczycieli w poszczególnych województwach.
Realizacja szkoleń — rekrutacja i szkolenia nauczycieli/lek ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Wybrane moduły szkolenia „Lekcja:Enter!”, na które nauczyciele/ki zgłaszali się samodzielnie. Uczestnicy otrzymywali dostęp do wszystkich materiałów szkoleniowych, dzięki którym doskonalili swoje kompetencje cyfrowe.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.
Media społecznościowe mogą stać się Twoim środowiskiem wspierającym. Od tego, kogo obserwujesz na Facebooku lub Twitterze (obecnie X), zależy, jakie wiadomości, tematy i inspiracje pokazują się na Twojej tablicy.