Okazuje się, że nie tylko najnowocześniejsze technologie informacyjno-komunikacyjne wspierały proces dydaktyczny podczas kryzysu z jakim spotkały się placówki edukacyjne w czasie pandemii. Szkoła z Gdańska sięgnęła po sprawdzoną platformę e-learningową Moodle.
Moodle (ang. Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) to środowisko nauczania zdalnego za pomocą sieci teleinformatycznych, dostępne przez przeglądarkę internetową. Moodle jest rozprowadzany za darmo jako otwarte oprogramowanie (open source) zgodnie z licencją GNU GPL. Usługą powiązaną z Moodle jest MoodleCloud, które dostarcza użytkownikom wirtualną przestrzeń przeznaczoną do umieszczania kursów edukacyjnych. Dzięki aplikacji Moodle Mobile App, która poszerza funkcjonalność platformy Moodle o urządzenia mobilne uczniowie mogą uczyć się zdalnie lub hybrydowo za pomocą swoich telefonów komórkowych w systemie BYOD (Bring Your Own Device - przynieś swoje własne urządzenie). W 2015 roku platforma była prawdopodobnie najbardziej popularnym na świecie Systemem Zarządzania Kształceniem (Learning Management System) z najliczniejszą liczbą użytkowników, cieszącą się 70 136 zarejestrowanych stron w 222 miejscach na całym świecie. Od 3 lat wykorzystuje się Moodle w Ogólnokształcącym Liceum Programów Indywidualnych im. adm. Józefa Unruga oraz Liceum Sztuk Plastycznych im. Jacka Mydlarskiego w Gdańsku. Wspiera ona dydaktykę stacjonarną, zdalną i pracę hybrydową. Społeczność wspomnianych szkół wykorzystuje to narzędzie do udostępniania uczniom pozapodręcznikowych materiałów dydaktycznych w formie zadań online, plików PDF, dokumentów online, rozbudowanych testów z funkcją automatycznej informacji zwrotnej, realizacji ćwiczeń w czasie lekcji oraz zadań domowych online. Jak podają nauczyciele i nauczycielki z Gdańska dzięki Moodle w Ich szkole wspiera się uczniów o bardzo specyficznych potrzebach w kontekście nauczania nie tylko z SPE (specjalne potrzeby edukacyjne), ale również uczniowie realizują częściowy e-learning z uwagi na swoje zobowiązania sportowe lub artystyczne, w tym aktywność muzyczną w ramach szkoły artystycznej.
ADRES PLATFORMY:
MULTIMEDIA:
Polecane wpisy
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami, które były pokazywane podczas seminarium "Dalej niż zdalne. Edukacja z TIK po pandemii".
Celem modułu było wsparcie dyrektorów szkół w przygotowaniu planu włączania TIK do działań dydaktycznych w szkole pt. „Aktywna lekcja z TIK”.
Do tej pory uczniowie utrwalili zasady bezpieczeństwa na drodze dotyczące ruchu pieszego, poznali podstawowe komendy kodowania, dzięki którym zaprogramowali pociąg według znaków drogowych umieszczonych na makiecie. Dzieci utrwalały wiedzę na temat...