Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Trzy lata po lockdown. Wykorzystanie TIK przez nauczycieli i uczniów - refleksje i wyzwania”, które odbyło się 26.10.2023 r. Webinarium było skierowane do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych oraz artystycznych, uczestniczących w projekcie „Lekcja:Enter”.
Doświadczenia ostatnich lat, związane z czasowym przejściem na edukację zdalną w połączeniu z dynamicznym rozwojem nowych technologii, tworzą nową perspektywę dla pracy szkolnej. Pojawiło się wiele nowych możliwości wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych. Jednocześnie ujawniły się także wyzwania – związane głównie z niedostosowaniem struktury szkolnej do nowego modelu pracy.
Celem webinarium jest analiza zachodzących zmian, identyfikacja największych trudności oraz wskazanie możliwych rozwiązań związanych z sensownym wykorzystaniem nowych technologii.
Zapraszamy do wspólnego namysłu w gronie praktyków.
Tym razem spotykamy się z Tomaszem Tokarzem, trenerem kompetencji społecznych i cyfrowych, nauczycielem, który w projekcie „Lekcja:Enter” pełni rolę konsultanta ds. przedmiotów humanistycznych.
Więcej o ekspercie:
Dr Tomasz Tokarz jest trenerem kompetencji społecznych i cyfrowych, nauczycielem, coachem, wykładowcą akademickim. Pomaga ludziom w odkrywaniu i wykorzystywaniu ich mocnych stron. Jego zainteresowania koncentrują się wokół edukacji alternatywnej, innowacji edukacyjnych, nowych technologii, komunikacji międzyludzkiej oraz problematyki rozwoju osobistego i relacji. Autor licznych artykułów (w czasopismach i na portalach internetowych), autor lub redaktor kilku książek. W projekcie „Lekcja:Enter” pełni rolę konsultanta merytorycznego ds. przedmiotów humanistycznych dla klas 4-8 szkoły podstawowej oraz dla szkoły ponadpodstawowej. Więcej: https://tomasztokarz.net.
Nagranie trwa około godziny. Dla ułatwienia podajemy, kiedy zostały omówione poszczególne kwestie:
00:00:00 - 00:02:08 – Wprowadzenie
00:02:09 – 00:16:30 – Część 1. Zmiany w wykorzystaniu nowych technologii przez nauczycieli i uczniów
00:16:31 – 00:25:04 – Część 2. Wyzwania w wykorzystaniu nowych technologii
00:25:05 – 00:54:42 – Część 3. Perspektywy sensownego wykorzystania nowych technologii
00:54:43 – 00:57:30 – Pytania i odpowiedzi
Link do nagrania:
Prezentacja wyświetlona podczas webinarium – plik do pobrania
Polecane wpisy
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.