Podczas webinarium zastanawialiśmy się, jakie są podstawowe zasady przy prowadzeniu zajęć metodą webquestu, jakie narzędzia TIK są przydatne w pracy tą metodą oraz jak skonstruować webquest.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinarium z Wojciechem Wątorem, nauczycielem i entuzjastą sztucznej inteligencji.
Nasza szkoła zmienia się dynamicznie i dostosowuje do realiów obecnej rzeczywistości technologicznej. Jest atrakcyjnym i przyjaznym miejscem, w którym dzieci chętnie przebywają oraz uczą się przez zabawę.
Wykorzystanie Moodle skutecznie pomogło nam przetrwać okres obowiązkowego nauczania zdalnego bez obniżenia poziomu nauczania oraz wciąż pomaga nam w digitalizacji i usprawnieniu procesu dydaktycznego.
Zapraszamy dyrektorów szkół oraz nauczycieli do obejrzenia nagrania webinarium "10 kroków do aktywnej szkoły z TIK”, które odbyło się 6 września 2022 r.
Nauczyciele Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kazimierzu Biskupim angażują uczniów i uczennice do udziału w projektach dotyczących edukacji regionalnej i patriotycznej, wykorzystując do tego celu narzędzia TIK.
Projekt „Szkoła nowych możliwości” polegający na kompleksowym wdrożeniu TIK w placówce w Płocicznie-Tartak, odpowiedział na potrzeby nauczycieli i nauczycielek innych przedmiotów niż informatyczne w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu.
W 2020 roku grupa uczniów rozpoczęła swoją „TIK-ową” podróż. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że uczniowie są „wyjątkowi” i mają „dodatkowe moce – spektrum autyzmu”. Świetnie też radzą sobie z technologiami i nie boją się wyzwań. Co...
W Jaworznie stworzono quest - grę terenową w formie papierowej i aplikacji "Questy - Wyprawy Odkrywców". Gra stanowi alternatywną formę spędzania czasu, łącząc rekreację z edukacją i obejmując wiedzę z zakresu historii, kultury oraz walorów...
Istnieje wiele możliwości rozpoczęcia pracy metodą “odwróconej lekcji”, czasem nazywaną też “odwróconą klasą”. Nauczyciel/nauczycielka znający możliwości i potrzeby swoich uczniów łatwiej wybierze sposób odwracania procesu edukacyjnego.
Natychmiastowa komunikacja to w dzisiejszych czasach podstawa. Internetowe komunikatory zastępują maile, telefony, SMS-y.
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań chmurowych, w których można tworzyć i przechowywać zasoby takie jak poczta elektroniczna, muzyka, zdjęcia, kalendarze, dokumenty.
Aby interakcje uczniów w klasie były płynne, a nauczyciele mogli łatwiej organizować aktywności na lekcjach, warto sięgnąć po narzędzia usprawniające pracę.
Współczesny nauczyciel i nauczycielka, korzystając z internetu nieustannie rozszerza swoje własne, cyfrowe repozytorium. Warto znać narzędzia TIK, które pozwolą w łatwy sposób zapanować nam nad tym zbiorem.
Nagranie webinarium pt. „Edukacja hybrydowa – metody i narzędzia. Wyzwania na nowy rok szkolny”, które prowadził Tomasz Tokarz.