Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Niebieski pasek. Jak rozwijać kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic?” z 14.09.2023 r.
Open Board, Jamboard, Whiteboard.fi to przykłady wirtualnych tablic, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Webquest to aktywizująca metoda o długiej tradycji, oparta na zasobach cyfrowych. Webquest w wolnym tłumaczeniu to “Wyprawa po wiedzę”.
Media społecznościowe mogą stać się Twoim środowiskiem wspierającym. Od tego, kogo obserwujesz na Facebooku lub Twitterze (obecnie X), zależy, jakie wiadomości, tematy i inspiracje pokazują się na Twojej tablicy.
Każdy ma swój sposób notowania. Wokół nas jest tysiące informacji do zapamiętania. Technologia informacyjno-komunikacyjna otworzy przed Tobą zupełnie nowe możliwości.
Dzisiaj nie sposób wyobrazić sobie pracy bez wykorzystania narzędzi TIK, gdy działamy projektowo z uczniami, kolegami, współpracownikami.
Mentimeter, AnswerGarden, Formularze Google to narzędzia, które pozwolą każdemu nauczycielowi/każdej nauczycielce w prosty i ciekawy sposób zebrać informacje od uczniów.
Prezentacje Google to jedno z narzędzi pakietu biurowego Google, z którego możemy korzystać zarówno na komputerach jak i innych urządzeniach, np. smartfonach.
Genially, Canva, Witryny Google to narzędzia dzięki którym zarówno Ty, jak i Twoi uczniowie możecie wspólnie opracować informacje tak, aby przygotować świetną prezentację.
Doświadczenia użytkowników mediów społecznościowych pokazują, że najchętniej oglądane treści to treści wideo. Krótkie filmiki a’la “pigułki wiedzy” to przyszłość materiałów edukacyjnych.
Genially, Thinglink i Interactive Image to narzędzia o bardzo szerokim zastosowaniu. Pozwalają dodać interaktywne elementy do różnego rodzaju grafik: wykresów, diagramów, map czy infografik.
Qrcodemonkey, Mentimeter, Blooket to przykłady narzędzi, które mogą być wykorzystywane przez nauczycieli do aktywizacji uczniów podczas edukacji zdalnej i stacjonarnej.
Podczas webinarium rozmawialiśmy o procesie uczenia się i metodach pracy na lekcji. Dowiedzieliśmy się m.in. w jaki sposób się uczymy, jak zapamiętujemy, jak efektywnie wykorzystać to na lekcji. Poznaliśmy metodologię cyklu Kolba, czyli metodę...
Podczas webinarium omówiliśmy metodę projektu zespołowego i jej zastosowanie w szkole. Dowiedzieliśmy się na czym polega metoda projektu zespołowego i jakie korzyści daje uczniom i nauczycielom praca tą metodą, jak konstruować zadania z...
Podczas webinarium zastanawialiśmy się, jakie są podstawowe zasady przy prowadzeniu zajęć metodą webquestu, jakie narzędzia TIK są przydatne w pracy tą metodą oraz jak skonstruować webquest.
W trakcie webinarium nasza ekspertka opowiedziała o nadzorze pedagogicznym jako narzędziu wspierającym nauczycieli we włączaniu TIK do aktywizujących metod pracy (formy, organizacja, jak przezwyciężać trudności z nim związane) a także o metodach...
W trakcie webinarium pokazana została mapa obszarów działań dyrektora/dyrektorki szkoły w kontekście wdrażania TIK. Następnie, nasza eksperta przedstawiła wsparcie dla dyrektora/dyrektorki udzielane w projekcie w zakresie włączania TIK do pracy...
Zapraszamy dyrektorów szkół, a także zainteresowanych nauczycieli do obejrzenia nagrania webinarium „Planowanie krok po kroku lekcji wykorzystującej TIK”, które odbyło się 18.09.2023 r. w ramach projektu „Lekcja:Enter”.
Podczas webinarium zostały zaprezentowane rozwiązania, które dyrektor/dyrektorka szkoły może zastosować we wdrażaniu zmiany, jaką jest wprowadzenie planu „Aktywna lekcja z TIK” w połączeniu z prowadzonym nadzorem pedagogicznym.
Zapraszamy dyrektorów szkół a także zainteresowanych nauczycieli do obejrzenia nagrania webinarium „Jak w praktyce wykorzystać w szkole Zintegrowaną Platformę Edukacyjną?”
Prowadząca na podstawie przykładów omawia dobre praktyki wykorzystania TIK w pracy metodą projektu. Ekspertka zaprasza do namysłu nad metodą projektu i miniprojektu oraz opowiada, jak można je realizować w edukacji online.
Izabela Wyppich zaprasza do zapoznania się z ideą myślenia krytycznego. Podczas webinarium przedstawia i wyjaśnia, czym są schematy widzialnego myślenia i jak można je wykorzystywać w praktyce szkolnej.
Zapraszamy nauczycieli i nauczycielki do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Smartfon ENTER. Edukacja mobilna”, które odbyło się w 24.03.2021 r. dla nauczycieli - uczestników projektu „Lekcja:Enter”.
Wraz z nastaniem pandemii wiele szkół, dyrektorów, nauczycieli miało trudności z szybką i adekwatną reakcją. Nikt z nich nie miał żadnego (lub naprawdę niewielkie) doświadczenia w zakresie zarządzania kryzysowego. A już na pewno nikt nie miał do...
Czy osobie pracującej ze swoją klasą w szkole wolno w ramach prawa autorskiego więcej? Kiedy mogę posłużyć się zdjęciem znalezionym w sieci? Jak oznaczyć własną twórczość, by ktoś inny wiedział, że to ja jestem jej autorem / autorką?
Zapraszamy na webinarium pt. „Jak mogę wykorzystać mikrokontrolery na lekcji nie będąc nauczycielem/ nauczycielką informatyki?”, które odbyło się 25.05.2022 r. dla nauczycieli – uczestników projektu „Lekcja:Enter”.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Video ENTER. Jak łatwo przygotować krótki film, z którego mogą skorzystać (nie tylko) uczniowie?”, które odbyło się 22.09.2022 r. dla nauczycieli-uczestników projektu „Lekcja:Enter”.
Zapraszamy na webinarium pt. „Proste sposoby na atrakcyjne grafiki przydatne w szkole: dyplomy, kartki okazjonalne, kolaże”, które odbyło się 19.01.2023 r. dla nauczycieli - uczestników projektu „Lekcja:Enter”.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Jak wykorzystać TIK na lekcji?”, które stanowiło element szkolenia nauczycieli w ramach projektu „Lekcja:Enter”.
Zachęcamy nauczycieli do zapoznania się z tzw. narzędziownikami przedmiotowymi, które przygotowaliśmy dla uczestników projektu „Lekcja:Enter” w latach 2020-2022, a następnie w drugiej połowie 2023 r. uaktualniliśmy w nich linki.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinarium pt. „Trzy lata po lockdown. Wykorzystanie TIK przez nauczycieli i uczniów - refleksje i wyzwania”, które odbyło się 26.10.2023 r.
Wszystkich zainteresowanych nauczycieli ze szkół ponadpodstawowych zapraszamy do skorzystania z 4 tutoriali przygotowanych dla nauczycieli informatyki uczestniczących w 40-godzinnym szkoleniu „Lekcja:Enter!”
Wszystkich zainteresowanych nauczycieli zapraszamy do skorzystania z 11 tutoriali przygotowanymi dla nauczycieli informatyki uczestniczących w 40-godzinnym szkoleniu „Lekcja:Enter!”
Zapraszamy do zapoznania się z publikacją, którą przygotowaliśmy na zakończenie projektu "Lekcja:Enter".
Zapraszamy do obejrzenia filmu podsumowującego efekty projektu "Lekcja:Enter". Zapytaliśmy nauczycielki i nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów, co z niego wynieśli.
Zapraszamy dyrektorów szkół, a także zainteresowanych nauczycieli uczestniczących w szkoleniach w ramach projektu „Lekcja:Enter” do obejrzenia nagrania webinarium „Edukacja zdalna a edukacja hybrydowa: jak je organizować w szkole, w tym w świetle...
Zapraszamy dyrektorów szkół, a także zainteresowanych nauczycieli i trenerów regionalnych i lokalnych do obejrzenia nagrania webinarium „Zastosowania technologii w edukacji, czyli o modelu SAMR – inspiracje”, które odbyło się 28.08.2023 r.
Zapraszamy nauczycieli uczestniczących w projekcie „Lekcja:Enter” do obejrzenia nagrania webinarium pt. "Luźne" lekcje z wykorzystaniem TIK (nie tylko na koniec roku szkolnego).
Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinarium z Wojciechem Wątorem, nauczycielem i entuzjastą sztucznej inteligencji.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami, które były pokazywane podczas seminarium "Dalej niż zdalne. Edukacja z TIK po pandemii".
Celem modułu było wsparcie dyrektorów szkół w przygotowaniu planu włączania TIK do działań dydaktycznych w szkole pt. „Aktywna lekcja z TIK”.
Do tej pory uczniowie utrwalili zasady bezpieczeństwa na drodze dotyczące ruchu pieszego, poznali podstawowe komendy kodowania, dzięki którym zaprogramowali pociąg według znaków drogowych umieszczonych na makiecie. Dzieci utrwalały wiedzę na temat...
Nasza szkoła zmienia się dynamicznie i dostosowuje do realiów obecnej rzeczywistości technologicznej. Jest atrakcyjnym i przyjaznym miejscem, w którym dzieci chętnie przebywają oraz uczą się przez zabawę.
Wykorzystanie Moodle skutecznie pomogło nam przetrwać okres obowiązkowego nauczania zdalnego bez obniżenia poziomu nauczania oraz wciąż pomaga nam w digitalizacji i usprawnieniu procesu dydaktycznego.
TIK to dla nas szereg możliwości poznania nowych narzędzi współpracy międzynarodowej, lepsze współdziałanie nauczycieli i nauczycielek, wspólne usprawnianie procesu dydaktycznego, znajdowanie nowych rozwiązań i podążanie za nowoczesnym, aktywizującym...
Projekt edukacyjny “Tajemnice” przybliża uczniom i uczennicom lokalną historię, związaną z martyrologią Wielkopolan.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań uczniów i uczennic ze szkół biorących udział w projekcie "Lekcja:Enter".
Zapraszamy dyrektorów szkół oraz nauczycieli do obejrzenia nagrania webinarium "10 kroków do aktywnej szkoły z TIK”, które odbyło się 6 września 2022 r.
Zastanawialiśmy się, w jaki sposób pokazać Wam jak mogą wyglądać lekcje z wykorzystaniem nowych technologii i metod angażujących uczniów. Zobaczcie, jak może wyglądać taka lekcja.
Nauczyciele Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kazimierzu Biskupim angażują uczniów i uczennice do udziału w projektach dotyczących edukacji regionalnej i patriotycznej, wykorzystując do tego celu narzędzia TIK.
Projekt „Szkoła nowych możliwości” polegający na kompleksowym wdrożeniu TIK w placówce w Płocicznie-Tartak, odpowiedział na potrzeby nauczycieli i nauczycielek innych przedmiotów niż informatyczne w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu.
Opisywana praktyka to interdyscyplinarny, multimedialny, międzyszkolny, i międzypokoleniowy projekt uczniowski realizowany w ramach współpracy ogólnopolskiej sieci szkół Deutsch PLUS+.
Stworzona przez uczniów aplikacja internetowa służy do informowania o czasie przerw i lekcji. Projekt organizacji systemu dzwonków w szkole zaczął funkcjonować w 2019 roku. Jak dotąd działa on wyłącznie w świdnickiej „piątce”.
W 2020 roku grupa uczniów rozpoczęła swoją „TIK-ową” podróż. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że uczniowie są „wyjątkowi” i mają „dodatkowe moce – spektrum autyzmu”. Świetnie też radzą sobie z technologiami i nie boją się wyzwań. Co...
W Jaworznie stworzono quest - grę terenową w formie papierowej i aplikacji "Questy - Wyprawy Odkrywców". Gra stanowi alternatywną formę spędzania czasu, łącząc rekreację z edukacją i obejmując wiedzę z zakresu historii, kultury oraz walorów...
Zapraszamy do zapoznania się z kolekcją zasobów i aplikacji w języku ukraińskim, które można wykorzystać podczas zajęć z uczniami ukraińskojęzycznymi. Materiał zawiera też samouczki / kursy podstaw języka ukraińskiego oraz podstaw języka polskiego.
Istnieje wiele możliwości rozpoczęcia pracy metodą “odwróconej lekcji”, czasem nazywaną też “odwróconą klasą”. Nauczyciel/nauczycielka znający możliwości i potrzeby swoich uczniów łatwiej wybierze sposób odwracania procesu edukacyjnego.
Natychmiastowa komunikacja to w dzisiejszych czasach podstawa. Internetowe komunikatory zastępują maile, telefony, SMS-y.
Niemal każde dziecko ma swój smartfon. Może zapomnieć do szkoły długopisu, ale na pewno nie zapomni komórki, a my nauczyciele możemy zrobić z tego użytek.
Tworzenie e-portfolio to świetna metoda dydaktyczna, która pozwala uczniom porządkować i przedstawiać ich działania, umiejętności i kompetencje.
Zastanówmy się, co zrobić, żeby zadanie domowe nie było nudne, a uczniowie odrabiali je z przyjemnością i zaangażowaniem? Możliwości są nieograniczone.
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań chmurowych, w których można tworzyć i przechowywać zasoby takie jak poczta elektroniczna, muzyka, zdjęcia, kalendarze, dokumenty.
Aby interakcje uczniów w klasie były płynne, a nauczyciele mogli łatwiej organizować aktywności na lekcjach, warto sięgnąć po narzędzia usprawniające pracę.
Przekazanie informacji poprzez obraz, dodatkowo wsparty dźwiękiem, może skuteczniej oddziaływać na odbiorców naszego komunikatu.
Canva, Pixlr, Kizoa to narzędzia, dzięki którym stworzysz estetyczne materiały graficzne oraz dokonasz szybkiej obróbki zdjęć.
Współczesny nauczyciel i nauczycielka, korzystając z internetu nieustannie rozszerza swoje własne, cyfrowe repozytorium. Warto znać narzędzia TIK, które pozwolą w łatwy sposób zapanować nam nad tym zbiorem.
Aby podsumowanie materiału z lekcji, działu, czy nawet całego roku nauki było skuteczne, wszyscy uczniowie powinni posiadać dostęp do tych samych zasobów.
Jak regularnie monitorować przyrost wiedzy i postępy swoich uczniów wykorzystując technologie informacyjno-komunikacyjne? Konkretne narzędzia TIK pozwalają zrobić to w przystępny i prosty sposób.
Utrwalanie materiału to bardzo ważny moment w procesie nabywania nowych umiejętności. Metody stosowane podczas takich lekcji powinny być starannie dobierane, a podsumowanie powinno być lekkie i angażujące - jednak na temat.
Broszura podsumowuje dwa lata działalności projektu "Lekcja:Enter". Działamy z pełną motywacją, bo wierzymy, że dostęp do technologii to pierwszy ważny krok, ale istotne jest umiejętne ich wykorzystanie.
Na jakim jesteśmy etapie transformacji cyfrowej w szkołach? Jaki jest poziom kompetencji cyfrowych nauczycieli i nauczycielek i w jakim stopniu wykorzystują oni technologie informacyjno-komunikacyjne w nauczaniu?
Prezentacja wyników badania 646 dyrektorów z projektu "Lekcja:Enter", przeprowadzonego w drugiej połowie kwietnia 2020, miesiąc po wprowadzeniu obowiązku edukacji na odległość.
Nagranie webinarium pt. „Edukacja hybrydowa – metody i narzędzia. Wyzwania na nowy rok szkolny”, które prowadził Tomasz Tokarz.
Przystąpiliśmy do społeczności szkół, które są zaangażowane w transformację cyfrową edukacji, ponieważ chcieliśmy stać się szkołą wyróżniającą się innowacyjnymi metodami nauczania oraz uczenia się.
Wykorzystując TIK na lekcjach zdecydowanie zwiększamy aktywność uczniów, a jednocześnie jako nauczyciele podnosimy swoje kompetencje informatyczne. Narzędzia TIK dają szansę na różnorodność i atrakcyjność zajęć - szczególnie zajęć on-line.
Dzieci uczą się poruszać w cyfrowym świecie. Dowiadują się jak korzystać, by nauczyć się czegoś wartościowego. Staramy się podnosić jakość pracy w szkołach w zakresie informatyzacji i zagadnień związanych z nowoczesna technologią.
Aby dobrze zaplanować i ukierunkować działania, w szkole przeprowadzono diagnozę dotychczasowej znajomości nowych technologii oraz dokonano rozpoznania wiedzy i umiejętności samych zainteresowanych, czyli nauczycieli, uczniów i rodziców.
Organizowanie pracy szkoły i dbanie o jakość procesów edukacyjnych to jedno z najważniejszych zadań dyrektora/dyrektorki szkoły. Ze względu na sytuację związaną z pandemią koronawirusa kadra zarządzająca szkół stanęła przed ogromnym wyzwaniem...
Nowe technologie są nieodłączną częścią życia, a co za tym idzie także każdej lekcji. Dowiedz się w jaki sposób sprawić, by Twoje lekcje były źródłem inspiracji dla Twoich uczniów.
Dołącz do projektu "Lekcja:Enter" - zobacz film!
Webinarium "Jak zadbać o uczniów i ich dobrostan w dobie pandemii?" odbyło się 4 marca, w ramach serii webinariów z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami przygotowanymi przez prowadzącego, psychologa Tomasz Majewskiego.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania z prezentacji wyników badania "Dyrektorzy do zadań specjalnych".
Zapraszamy dyrektorów i dyrektorki szkół do obejrzenia webinarium "Jak być zdalnie dyrektorem/dyrektorką?”, które odbyło się w 2.04.2020 r. o godzinie 10:00.
Zapraszamy do oglądania nagrania webinarium pt. „Chcę uczyć zdalnie – jak zacząć?”, które odbyło się 17 marca o godzinie 13:00. Webinarium było skierowane do nauczycieli, którzy do tej pory nie organizowali spotkań online, wideokonferencji ze swoimi...