Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami, które były pokazywane podczas seminarium "Dalej niż zdalne. Edukacja z TIK po pandemii".
Celem modułu było wsparcie dyrektorów szkół w przygotowaniu planu włączania TIK do działań dydaktycznych w szkole pt. „Aktywna lekcja z TIK”.
Do tej pory uczniowie utrwalili zasady bezpieczeństwa na drodze dotyczące ruchu pieszego, poznali podstawowe komendy kodowania, dzięki którym zaprogramowali pociąg według znaków drogowych umieszczonych na makiecie. Dzieci utrwalały wiedzę na temat...
Nasza szkoła zmienia się dynamicznie i dostosowuje do realiów obecnej rzeczywistości technologicznej. Jest atrakcyjnym i przyjaznym miejscem, w którym dzieci chętnie przebywają oraz uczą się przez zabawę.
Wykorzystanie Moodle skutecznie pomogło nam przetrwać okres obowiązkowego nauczania zdalnego bez obniżenia poziomu nauczania oraz wciąż pomaga nam w digitalizacji i usprawnieniu procesu dydaktycznego.
TIK to dla nas szereg możliwości poznania nowych narzędzi współpracy międzynarodowej, lepsze współdziałanie nauczycieli i nauczycielek, wspólne usprawnianie procesu dydaktycznego, znajdowanie nowych rozwiązań i podążanie za nowoczesnym, aktywizującym...
Projekt edukacyjny “Tajemnice” przybliża uczniom i uczennicom lokalną historię, związaną z martyrologią Wielkopolan.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań uczniów i uczennic ze szkół biorących udział w projekcie "Lekcja:Enter".
Zapraszamy dyrektorów szkół oraz nauczycieli do obejrzenia nagrania webinarium "10 kroków do aktywnej szkoły z TIK”, które odbyło się 6 września 2022 r.
Zastanawialiśmy się, w jaki sposób pokazać Wam jak mogą wyglądać lekcje z wykorzystaniem nowych technologii i metod angażujących uczniów. Zobaczcie, jak może wyglądać taka lekcja.
Nauczyciele Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kazimierzu Biskupim angażują uczniów i uczennice do udziału w projektach dotyczących edukacji regionalnej i patriotycznej, wykorzystując do tego celu narzędzia TIK.
Projekt „Szkoła nowych możliwości” polegający na kompleksowym wdrożeniu TIK w placówce w Płocicznie-Tartak, odpowiedział na potrzeby nauczycieli i nauczycielek innych przedmiotów niż informatyczne w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu.
Opisywana praktyka to interdyscyplinarny, multimedialny, międzyszkolny, i międzypokoleniowy projekt uczniowski realizowany w ramach współpracy ogólnopolskiej sieci szkół Deutsch PLUS+.
Stworzona przez uczniów aplikacja internetowa służy do informowania o czasie przerw i lekcji. Projekt organizacji systemu dzwonków w szkole zaczął funkcjonować w 2019 roku. Jak dotąd działa on wyłącznie w świdnickiej „piątce”.
W 2020 roku grupa uczniów rozpoczęła swoją „TIK-ową” podróż. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że uczniowie są „wyjątkowi” i mają „dodatkowe moce – spektrum autyzmu”. Świetnie też radzą sobie z technologiami i nie boją się wyzwań. Co...
W Jaworznie stworzono quest - grę terenową w formie papierowej i aplikacji "Questy - Wyprawy Odkrywców". Gra stanowi alternatywną formę spędzania czasu, łącząc rekreację z edukacją i obejmując wiedzę z zakresu historii, kultury oraz walorów...
Zapraszamy do zapoznania się z kolekcją zasobów i aplikacji w języku ukraińskim, które można wykorzystać podczas zajęć z uczniami ukraińskojęzycznymi. Materiał zawiera też samouczki / kursy podstaw języka ukraińskiego oraz podstaw języka polskiego.
Istnieje wiele możliwości rozpoczęcia pracy metodą “odwróconej lekcji”, czasem nazywaną też “odwróconą klasą”. Nauczyciel/nauczycielka znający możliwości i potrzeby swoich uczniów łatwiej wybierze sposób odwracania procesu edukacyjnego.
Natychmiastowa komunikacja to w dzisiejszych czasach podstawa. Internetowe komunikatory zastępują maile, telefony, SMS-y.
Niemal każde dziecko ma swój smartfon. Może zapomnieć do szkoły długopisu, ale na pewno nie zapomni komórki, a my nauczyciele możemy zrobić z tego użytek.
Tworzenie e-portfolio to świetna metoda dydaktyczna, która pozwala uczniom porządkować i przedstawiać ich działania, umiejętności i kompetencje.
Zastanówmy się, co zrobić, żeby zadanie domowe nie było nudne, a uczniowie odrabiali je z przyjemnością i zaangażowaniem? Możliwości są nieograniczone.
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań chmurowych, w których można tworzyć i przechowywać zasoby takie jak poczta elektroniczna, muzyka, zdjęcia, kalendarze, dokumenty.
Aby interakcje uczniów w klasie były płynne, a nauczyciele mogli łatwiej organizować aktywności na lekcjach, warto sięgnąć po narzędzia usprawniające pracę.
Przekazanie informacji poprzez obraz, dodatkowo wsparty dźwiękiem, może skuteczniej oddziaływać na odbiorców naszego komunikatu.
Canva, Pixlr, Kizoa to narzędzia, dzięki którym stworzysz estetyczne materiały graficzne oraz dokonasz szybkiej obróbki zdjęć.
Współczesny nauczyciel i nauczycielka, korzystając z internetu nieustannie rozszerza swoje własne, cyfrowe repozytorium. Warto znać narzędzia TIK, które pozwolą w łatwy sposób zapanować nam nad tym zbiorem.
Aby podsumowanie materiału z lekcji, działu, czy nawet całego roku nauki było skuteczne, wszyscy uczniowie powinni posiadać dostęp do tych samych zasobów.
Jak regularnie monitorować przyrost wiedzy i postępy swoich uczniów wykorzystując technologie informacyjno-komunikacyjne? Konkretne narzędzia TIK pozwalają zrobić to w przystępny i prosty sposób.
Utrwalanie materiału to bardzo ważny moment w procesie nabywania nowych umiejętności. Metody stosowane podczas takich lekcji powinny być starannie dobierane, a podsumowanie powinno być lekkie i angażujące - jednak na temat.
Broszura podsumowuje dwa lata działalności projektu "Lekcja:Enter". Działamy z pełną motywacją, bo wierzymy, że dostęp do technologii to pierwszy ważny krok, ale istotne jest umiejętne ich wykorzystanie.
Na jakim jesteśmy etapie transformacji cyfrowej w szkołach? Jaki jest poziom kompetencji cyfrowych nauczycieli i nauczycielek i w jakim stopniu wykorzystują oni technologie informacyjno-komunikacyjne w nauczaniu?
Prezentacja wyników badania 646 dyrektorów z projektu "Lekcja:Enter", przeprowadzonego w drugiej połowie kwietnia 2020, miesiąc po wprowadzeniu obowiązku edukacji na odległość.
Nagranie webinarium pt. „Edukacja hybrydowa – metody i narzędzia. Wyzwania na nowy rok szkolny”, które prowadził Tomasz Tokarz.
Przystąpiliśmy do społeczności szkół, które są zaangażowane w transformację cyfrową edukacji, ponieważ chcieliśmy stać się szkołą wyróżniającą się innowacyjnymi metodami nauczania oraz uczenia się.
Wykorzystując TIK na lekcjach zdecydowanie zwiększamy aktywność uczniów, a jednocześnie jako nauczyciele podnosimy swoje kompetencje informatyczne. Narzędzia TIK dają szansę na różnorodność i atrakcyjność zajęć - szczególnie zajęć on-line.
Dzieci uczą się poruszać w cyfrowym świecie. Dowiadują się jak korzystać, by nauczyć się czegoś wartościowego. Staramy się podnosić jakość pracy w szkołach w zakresie informatyzacji i zagadnień związanych z nowoczesna technologią.
Aby dobrze zaplanować i ukierunkować działania, w szkole przeprowadzono diagnozę dotychczasowej znajomości nowych technologii oraz dokonano rozpoznania wiedzy i umiejętności samych zainteresowanych, czyli nauczycieli, uczniów i rodziców.
Organizowanie pracy szkoły i dbanie o jakość procesów edukacyjnych to jedno z najważniejszych zadań dyrektora/dyrektorki szkoły. Ze względu na sytuację związaną z pandemią koronawirusa kadra zarządzająca szkół stanęła przed ogromnym wyzwaniem...
Nowe technologie są nieodłączną częścią życia, a co za tym idzie także każdej lekcji. Dowiedz się w jaki sposób sprawić, by Twoje lekcje były źródłem inspiracji dla Twoich uczniów.
Dołącz do projektu "Lekcja:Enter" - zobacz film!