Autorka: dr Paulina Sobiesiak-Penszko, ekspertka ds. badań w projekcie „Lekcja:Enter”, Instytut Spraw Publicznych
Ostatnie lata przyniosły nieplanowaną rewolucję w cyfryzacji polskiej edukacji. Konieczność pracy szkół przez wiele miesięcy w trybie zdalnym, mobilizacja i zaangażowanie całych społeczności szkolnych w organizację i prowadzenie edukacji z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych na wszystkich poziomach edukacji
było sytuacją bez precedensu. Czytaj dalej tutaj
Wirtualna rzeczywistość dla uczniów nie jest tym samym, czym jest dla nauczycieli. Cyfrowi imigranci muszą wejść w świat cyfrowych tubylców i nie mogą się tego bać. Czym jest VR?
Mamy w szkole nowy przedmiot – Historia i Teraźniejszość. Nie ma podręczników (obowiązkowych)? – to szansa, aby uczniowie samodzielnie eksplorowali najnowszą historię z pomocą zasobów sieci.
Sztuczna inteligencja pojawia się nawet w codziennym życiu. Rolą nauczycieli może być wskazywanie sposobu jej wykorzystywania w sposób twórczy.