Celem szkolenia „Lekcja:Enter!” dla nauczycieli informatyki jest ich przygotowanie do realizacji dwóch pierwszych celów nowej podstawy programowej z informatyki, tzn. w zakresie (I) rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów oraz (II) programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych.
pozna wybrane gry i zabawy bez komputera ułatwiające zrozumienie podstawowych pojęć programistycznych
pozna schematy blokowe i programy / aplikacje wykorzystujące języki programowania blokowego, środowisko Scratch
nauczy się sterować żółwiem w języku Python
pozna wybrane narzędzia informatyczne wspierające pisanie kodu i wybrane technologie do realizacji zadań przewidzianych przez podstawę programową (np. płytkę Arduino — symulator), narzędzie Tinkercad Circuits, środowisko Mueditor, algorytm Euklidesa np. w Scratch i Pythonie
pozna podstawy teoretyczne rozwiązywania problemów (myślenie komputacyjne), algorytmy rozwiązujące wybrane problemy, różne sposoby implementacji algorytmów, ich wizualizację przy użyciu aplikacji okienkowych i mobilnych, zweryfikują ich poprawność
omówi podstawowe zagadnienia związane z programowaniem tekstowym na przykładzie języka Python
pozna środowisko wspierające tworzenie różnego rodzaju aplikacji np. Thunkable
zapozna się z procesem projektowania i implementacji bazy danych przy użyciu oprogramowania MySQL lub MS Access
Szkolenie dla nauczycieli informatyki będzie prowadzone w odrębnych grupach dla danego etapu edukacji. Składa się z 35- godzinnego szkolenia stacjonarnego i 5-godzinnego modułu online. Szkolenie stacjonarne jest podzielone na 5 części, w ramach 4 modułów.
Nauczyciele informatyki klas IV–VIII szkół podstawowych
Moduł | Tytuł |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 |
Nauczyciele informatyki szkół ponadpodstawowych
Moduł | Tytuł |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 |
W ramach szkolenia nauczyciele przygotują 2 własne scenariusze zajęć (po jednym na dany cel podstawy programowej), w czym będą ich wspierać trenerzy prowadzący szkolenie. Opracowane scenariusze, po ich akceptacji przez trenerów, będą dostępne dla wszystkich nauczycieli uczestniczących w projekcie na platformie projektu. W ramach modułu 3 nauczyciele będą realizować opracowane przez siebie scenariusze na zajęciach w szkole.
Co najmniej jedne zajęcia powinny być obserwowane przez innych nauczycieli, w tym członka kadry zarządzającej. Wnioski z obserwacji oraz ewaluacji będą częścią raportu z ewaluacji, który powinien być gotowy przed przyjazdem na końcowe szkolenie stacjonarne (moduł 4). Będzie ono poświęcone omówieniu przeprowadzonych zajęć.
Za projekt, w każdym województwie, odpowiedzialni są Realizatorzy, którzy oferują szkolenia na tych samych zasadach, a trenerzy przygotowywani są przez konsorcjum realizujące projekt z wykorzystaniem jednolitych scenariuszy i materiałów szkoleniowych.
Wybierz Realizatora