Iloczyn kosztu przypadającego na 1 uczestnika projektu, wynikającego z budżetu projektu grantowego (wynosi on maksymalnie 550 zł), oraz liczby nauczycieli, którzy ukończyli ścieżkę edukacyjną stanowi całkowity budżet projektu, obejmujący wydatki przewidziane we wszystkich kategoriach budżetowych:
- wynagrodzenia trenerów regionalnych i lokalnych, włącznie z mentoringiem i oceną scenariuszy,
- organizacja szkoleń dla trenerów lokalnych i nauczycieli,
- zakup sprzętu – maksymalnie 5% kwoty grantu,
- działania informacyjno – promocyjne i rekrutacja nauczycieli – maksymalnie 10% kwoty grantu,
- zarządzanie i koszty administracyjne – maksymalnie 20% kwoty grantu.
Nie ma wymogu stosowania zamówienia publicznego do wyboru osób stanowiących personel projektu w rozumieniu obowiązujących „Wytycznych w zakresie w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.” W opisanym przypadku pracownik zatrudniony lub oddelegowany do zadań związanych bezpośrednio z realizacją projektu będzie stanowił personel projektu. Natomiast, pracownik z którym została podpisana umowa cywilno-prawna jest wykonawcą i musi zostać wybrana w procedurze zamówienia publicznego – zgodnie z „Wytycznymi w zakresie w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020”.
W szkoleniach z danej szkoły powinien uczestniczyć zespół nauczycieli - nie pojedyncze osoby z poszczególnych szkół, stąd wytyczne dotyczące minimalnej liczby nauczycieli (2, 4, 5-osobowe zespoły), które należy traktować jako wymóg konieczny w rekrutacji.
Możliwe są jednak odstępstwa, jeżeli nie ma możliwości pozyskania pełnej reprezentacji wynikającej z obiektywnych przyczyn np.:
- udział w projekcie najmniejszych szkół, w których wymagamy udziału min. 2-3 nauczycieli,
- udział w projekcie szkół ponadpodstawowych, w których nie ma nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej,
- udział w projekcie szkół podstawowych specjalnych dla dzieci z upośledzeniem intelektualnym w stopniu umiarkowanym i znacznym i niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz szkół przysposabiających do pracy, których wielu przedmiotów ogólnokształcących nie ma w siatce godzin.
Zakup sprzętu w projekcie jest planowany jako działanie pomocnicze, w sytuacji, gdy będzie niezbędny do przeprowadzenia szkoleń w zaplanowanym zakresie, a zasoby pozostające w dyspozycji Grantobiorcy będą niewystarczające. Ewentualny zakup sprzętu przez Grantobiorcę musi być poprzedzony analizą i uzasadnieniem wykazującym konieczność jego zakupu na potrzeby realizacji projektu grantowego oraz zatwierdzony przez Operatora.
Koszt zakupu sprzętu w ramach projektu grantowego nie może przekroczyć 5% wartości grantu.Zasada konkurencyjności obowiązuje podmioty, których nie dotyczą przepisy Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Wnioskodawca, którego obowiązuje zasada konkurencyjności, publikuje ogłoszenie w Bazie konkurencyjności. Rejestrując się podaje numer naboru: POPC.03.01.00-IP.01-00-004/18.
Nie ma wymogu stosowania zamówienia publicznego do wyboru osób stanowiących personel projektu w rozumieniu obowiązujących „Wytycznych w zakresie w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.” W opisanym przypadku pracownik zatrudniony lub oddelegowany do zadań związanych bezpośrednio z realizacją projektu będzie stanowił personel projektu. Natomiast, pracownik z którym została podpisana umowa cywilno-prawna jest wykonawcą i musi zostać wybrana w procedurze zamówienia publicznego – zgodnie z „Wytycznymi w zakresie w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020”.
Jeden Wnioskodawca może złożyć maksymalnie 7 wniosków w III edycji Konkursu grantowego na to samo lub różne województwa. Każdy z wniosków może opiewać na kwotę od 150 000 zł do 450 000 zł i jest oceniany indywidualnie.
Należy również pamiętać, iż w przypadku złożenia więcej niż 1 wniosku, Wnioskodawca lub Partner muszą posiadać doświadczenie w zarządzaniu budżetem zrealizowanego i rozliczonego projektu lub budżetem działalności statutowej o wartości co najmniej 100 000 zł pomnożonej przez liczbę składanych wniosków w ciągu czterech lat poprzedzających złożenie wniosku/-ów.
a) Placówki doskonalenia nauczycieli (publiczne i niepubliczne) - samodzielnie lub w partnerstwie,
b) Organizacje pozarządowe w partnerstwie z placówkami doskonalenia nauczycieli
c) Jednostki samorządu terytorialnego w partnerstwie z placówkami doskonalenia nauczycieli,
d) Szkoły wyższe prowadzące kwalifikacyjne studia dla nauczycieli w partnerstwie z placówkami doskonalenia nauczycieli,
e) Partnerstwa między powyższymi, przy czym każdorazowo z udziałem placówki doskonalenia nauczycieli. PDN nie musi pełnić funkcji lidera partnerstwa.
Szkolenie „Lekcja:Enter!” jest kierowane do nauczycieli i nauczycielek ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych (publicznych i niepublicznych o uprawnieniach).
Tak, kolejny nabór wniosków planowany jest na marzec 2021 r. Zachęcamy do śledzenia strony projektu https://lekcjaenter.pl/
Zgodnie z zapisami dokumentacji konkursowej („Poradnik grantowy” - „Budżet projektu grantowego’), szacowanie cen i stawek musi odbyć się przed złożeniem wniosku grantowego. Szacowanie dotyczy każdego z kosztów zaplanowanych w budżecie projektu grantowego wydatkowanego na zewnątrz. Szacowanie ceny polega na przesłaniu zapytania o cenę do minimum 3 potencjalnych oferentów i uzyskaniu minimum 2 ofert. Na etapie oceny merytorycznej, zarówno eksperci, jak i Komisja Konkursowa, mogą poprosić Wnioskodawcę o przedstawienie szacowania cen zaplanowanych w budżecie wydatków lub o uzasadnienie ich poniesienia.
Uczestnikami szkolenia „Lekcja:Enter!” mogą być wyłącznie nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych.