Projekt zakończony. Realizowany był w latach 2019-2023. Dziękujemy za udział.
Logo
Dostosuj
Projekt zakończony. Realizowany był w latach 2019-2023. Dziękujemy za udział.
Pomiń nawigację
Blog
29 listopada 2022 r.

Drukarki 3D na lekcjach. Wizyty studyjne 15 i 28 listopada 2022

blog
blog
udostępnij:
Kopiuj linkSkopiuj link

Autor: dr Tomasz Łukawski, Instytut Spraw Publicznych

 

Wizyty studyjne organizowane w ramach projektu Lekcja:Enter służą bezpośredniemu poznaniu modelowych, inspirujących rozwiązań stosowanych w wybranych szkołach oraz instytucjach, gdzie wprowadzono i wdrożono TIK w obszarach zarządzania placówką oraz stosuje się na lekcjach rozwiązania metodyczne, które wspiera technologia.

Tym razem producent drukarek 3D oraz środowiska wsparcia dla szkół, zaprosił nas w dniach 15 i 28 listopada 2022 na warsztaty, które prowadziła trenerka Angelika Ochendowska i trener Paweł Wysocki. Zapoznaliśmy się z innowacyjnym ekosystemem edukacyjnym pozwalającym na realizację zajęć z różnych przedmiotów dla wszystkich grup wiekowych. Ekosystem ten jest kompleksowym rozwiązaniem dla szkół chcących wdrożyć edukację w duchu STEAM, która wykorzystuje nowoczesne technologie i narzędzia do nauczania poprzez doświadczanie i rozwiązywanie praktycznych problemów - łączy druk 3D, robotykę, projektowanie oraz bazę materiałów dla nauczycieli, tak aby mogli oni prowadzić lekcje w ciekawy i jednocześnie wygodny dla siebie sposób.

Podczas wizyty studyjnej odbył się również warsztat, którego celem było pokazanie modelowych, inspirujących rozwiązań technologicznych i metodycznych w szkołach ze szczególnym uwzględnieniem projektowania i druku 3D. Tematyką wiodącą było wdrażanie nowych narzędzi TIK w szkole oraz wypracowanie strategii pomocnej wdrożeniu druku 3D na zajęcia z uczniami. Uczestnicy pracując podzieleni na grupy opracowywali wnioski i rekomendacje na co należy zwrócić uwagę wprowadzając nowe technologie w tym drukarki 3D oraz pomoce dydaktyczne i aplikacje do projektowania. Łącząc doświadczenia uczestników oraz prowadzących rozłożono proces wdrażania wspomnianych narzędzi do szkół na obszary i etapy, na które należy zwracać uwagę. Dyskutowano również o problemach i barierach, które mogą pojawić się na każdym z poziomów. Finalnie uczestnicy stworzyli strategię - zespołowy "Przepis na wdrożenie”, który już bezpośrednio odnosił się do placówki, w której pracują poszczególni uczestnicy. Na zakończenie podsumowano pracę gości wizyty studyjnej oraz jej wartość dla transformacji cyfrowej w szkole i organizacji pracy w placówce z zastosowaniem TIK jako dźwigni wspierającej proces nauczania-uczenia się.